La mare mai no em va dir…

DADES TÈCNIQUES
Autora: Babette Cole
Il·lustradora: Babette Cole
Editorial: Serres
Any d’edició: 2004
Format: Àlbum il·lustrat
Idioma: Català
Pàgines: 32
Nivell: cicle superior.

ESTUDI DEL LLIBRE
Tema principal:   la curiositat dels infants i els temes tabús dels adults (el món laboral, institucions, creences religioses, diferències entre sexes, cirurgia estètica, problemes econòmics, el sexe, les emocions, l’adopció i l’homosexualitat).
Resum:
Un nen es pregunta com és que la seva mare mai no li ha explicat alguns detalls que es planteja de la vida en general… Ex: per què hi ha dones que s’enamoren d’altres dones o per què la gent es fa operacions de cirurgia estètica.El nen planteja tots els seus dubtes i per últim ens diu que tampoc li amoïna gaire, ja que confia en que la seva mare li ho expliqui quan sigui l’hora.
Ambientació:
  • Espai: qualsevol ambient interior o exterior.
  • Personatges: nen, mare del nen, persones imaginades pel nen en situacions compromeses.

PROPOSTA D’ACTIVITATS
  • Lectura de l’àlbum il·lustrat amb mig grup a la biblioteca de l’escola.
  • Proposem als alumnes votar anònimament el tema que més els agradaria debatre. Col·loquem els paperets dels vots  sobre la taula i els obrim d’un en un  per tal de triar el més votat i poder fer-ne un debat.
  • Conversa sobre les curiositats i algun temes que costen iniciar…, explicant cadascú si alguna vegada s’han trobat amb la situació de preguntar i no obtenir resposta.

Lurdes Torreblanca  Egea.  Escola Sant Jordi  (Sant Vicenç dels Horts).