AVIS

Edat: A partir de 8 anys

ESTUDI DEL LLIBRE

Temes principals: Amor. Autoestima

Subtemes: El pas del temps en les persones

Gèneres: Àlbum il·lustrat

Resum/argument:

Un dia arriba al poble una orquestra. Aquella nit hi haurà ball a la Plaça. L’avi Ramon va a casa a buscar l’àvia per engrescarla per anar a ballar, però l’avia li contesta que ja no té edat per aquestes coses, que és vella, que és lletja com una gallina sense plomes, que té els ulls tristos com una nit sense lluna, que té les pestanyes curtes com les potes d’una mosca, etc.
L’àvia va dient com es veu, com creu que és el seu aspecte però l’avi, a cada cosa que diu ella, li contesta amb una comparació bonica o poètica.
Finalment l’avi convenç la iaia i tots dos, del bracet, van a la festa a ballar.

Ambientació:

• Espai: El poble i la casa dels avis
  • Personatges:L’avi Ramon i l’àvia Ramona

PROPOSTA D’ACTIVITATS

El conte es basa en tot un seguit de comparacions i és per això que es tracta d’un llibre ideal per poder treballar aquest recurs poètic. La primera activitat que es pot realitzar després d’haver escoltat el conte és repartir en sobres algunes de les comparacions que s’anomenen en el llibre per grups, de manera que se les trobin retallades i els/les alumnes les hagin d’aparellar i les classifiquin segons que el seu significat sigui positiu o negatiu.

Un cop es posin en comú i es comenti l’estructura que defineix les comparacions, poden crear el seu propi llibre de classe de comparacions, amb un recull de comparacions acompanyades d’un dibuix. Per fer-ho més divertit, es poden separar les comparacions dels dibuixos i crear un llibre en el qual s’hagin d’aparellar les comparacions amb els dibuixos.

ASPECTES A DESTACAR

Aquest llibre va ser mereixedor del IV Premi Llibreter. Està presentat en format àlbum il·lustrat i les imatges estan fetes amb diverses tècniques. Algunes de les imatges —les que corresponen als pensaments de l’avia— van invertides i en blanc i negre.

Ressenya a càrrec de: MARIA CAPDEVILA (Escola Sant Jordi, Sant Vicenç dels Horts)