Un monstre sota el llit

DADES TÈCNIQUES

Guió i il·lustracions: Angelika Glitz-Imke Sönnichsen.

Editorial: Timun Mas

Ciutat: Barcelona

Any: 2001

Pàgines: 24.

ESTUDI DEL LLIBRE

Temes principals: Misteri i por.

Subtemes: Fòbies, responsabilitat, afecte.

Gènere: Àlbum  il·lustrat.

Resum/argument:

En Willy està segur que hi ha un monstre sota el llit. La seva mare l’intenta convèncer que això no és cert, però l’ensurt se l’emporta ella quan es troba el què per a ella és el monstre més temut del món (un ratolí).

Ambientació:

Espai: habitació infantil.

Personatges: En Willy, la mare, l’osset, monstre imaginari i el ratolí.

PROPOSTA D’ACTIVITATS

La primera activitat pot ser la lectura del conte a la Biblioteca de l’escola.

A partir de la lectura es pot iniciar una conversa sobre les coses que ens fan por.

El mestre s’anota en una llista tots els elements que  fan por i demana als alumnes que portin informació (es pot fer un mural i un racó amb tota la recerca).

Una altra sessió es pot dedicar a buscar solucions a aquestes pors. A partir d’aquí la conversa es deriva a treballar les emocions que entren en joc, l’afecte, la compresió, la paciència, l’ajut, l’amistat…

ASPECTES A DESTACAR

Aquest és un preciós àlbum il·lustrat que parla de les pors dels menuts i dels adults i demostra que la por no té edat.

Ressenya a càrrec de: LOURDES TORREBLANCA (Escola Sant Jordi, Sant Vicenç dels Horts)