El abrigo de Pupa

Nivell: Infantil i Primària

ESTUDI DEL LLIBRE
Temes principals: la por

• Subtemes: el valor i la superació

Gènere: àlbum il.lustrat

Resum/Argument
Pupa és una nena que cada matí es posa el seu abric, un abric que té des de que era petita i que ha anat creixent amb ella. Però aquest abric està teixit de pors, de pors que pesen molt.
Un dia Pupa aconsegueix el valor per treure’s de sobre aquest abric.

Ambientació:

• Espai: diferents escenaris de la vida quotidiana
  • Temps: l’actualitat

Personatges: Pupa

PROPOSTES D’ACTIVITATS
El abrigo de Pupa  és un conte metafòric sobre la valentia i superació.
A mesura que avancen les pàgines del llibre van apareixent totes les pors que poden sentir els nens i les nenes. Cadascuna d’aquestes pors està representada amb una il·lustració carregada d’expressivitat.
Són precisament les il.lustracions les que ens poden servir per encetar converses i debats sobre les pors de l’alumnat i sobre l’esforç per superar-les.
També es poden inventar diferents històries, ja sigui de forma escrita o simplement a nivell oral. Només cal aturar-se a cada làmina, doncs en cadascuna d’ella es pot descobrir una historia diferent.

ALTRES ASPECTES A DESTACAR
A la contracoberta podem llegar una cita de Lao Tse: “aquello que la oruga llama el fin del mundo, el resto del mundo lo llama mariposa”.
Tal i com explica l’autora, el nom de la protagonista no està triat perquè si: igual que ella, alguns insectes romanen immòbils en un estat que s’anomena “pupa”.
Amb alumnat més gran podem buscar informació sobre aquests tipus d’insectes i treballar la metàfora que planteja l’autora.

Ressenya: Pilar Andión (Escola Puig d’Agulles)