El 8 de juny a Barcelona es farà la XVII Jornada anual de la Xarxa de Competències Bàsiques

Des de fa 17 anys, la Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) aplega docents amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de la formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament per millorar els aprenentatges de tots els alumnes.

InnoBAR: Deu píndoles educatives de 10 minuts cadascuna tot fent una cervesa

Inno-BAR és un esdeveniment educatiu autogestionat en el que es presenten 10 píndoles educatives de màxim 10 minuts: trucs, consells, eines o activitats, alhora que prenem una cervesa. Quan? El proper dissabte 25 de maig a les 18:30h.

​La sessió és en un bar i et convidem a la primera consumició. Això no és un congrés ni unes jornades, són docents compartint experiències en un ambient relaxat i distès. Per cert, per poder-te oferir la primera consumició gratuïta és imprescindible haver-se inscrit prèviament.

• ORGANITZEN: Maria Sabiote (@focdencenalls) Raul García (@aprenDconpistas) Elisenda Abad (@amotiteacher)  Maria Jesús Cano (@MariaJesusCano4) Carlota Hernández (@2Profesenapuros) Gemma Artes (@Moty_chan) Albert Parrilla (@aparrillaq)
  • LLOC: Bar Antibiòtic
  • DIRECCIÓ: C/ Rocafort, 225
  • DATA: Dissabte 25 de maig
  • HORA: 18:30h

MÉS INFORMACIÓ I INSCRIPCIÓ

Sessió de cloenda de la coordinació 0-6 (2018/2019) de Sant Vicenç dels Horts

El 14 de maig es va fer la sessió de cloenda de la coordinació 0-6 de Sant Vicenç dels Horts d’aquest curs. En aquesta ocasió es va visitar l’Escola Joan Juncadella, on es van observar la distribució dels espais i dels ambients. Les mestres de l’escola anaven fent la visita guiada pel parvulari i anaven explicant el funcionament dels ambients i aclarien els dubtes sobre la marxa.

També va ser molt interessant descobrir que els dies de pluja els nens,  ben equipats (impermeables i botes d’aigua), poden sortir a gaudir dels bassals del pati.

Moltes gràcies a totes les professionals de l’educació infantil per la vostra participació i entusiasme, les vostres ganes de compartir projectes i metodologia.  Aviat, encara tindrem l’oportunitat, amb la resta de centres de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, de compartir la Trobada Pedagògica d’Educació Infantil que es farà al juny, abans de retrobar-nos el curs que ve.

15es Jornades de Teatre de l’ESC Sant Antoni

L’ESC Sant Antoni celebrarà enguany la 15a Jornada de Teatre, iniciada a partir d’un projecte d’innovació anomenat El treball de la llengua a traves del teatre. Seran els dies 29 i 30 de maig de 2019 entre les 9,00 i les 12,00 h. del matí a les mateixes instal·lacions de l’escola.

A continuació podreu consultar el llibret amb les obres, els personatges, els alumnes i grups participants…. Llegeix més»

Us imagineu les aventures de la Dorothy pel país d’Oz al ritme de cançons com Viva la vidaGrace KellyReab Color Esperanza?

El dimecres 22 de maig ho sabreu.

Jornada de pràctiques de referència en l’àmbit de la cultura digital al Baix Llobregat

iStockphoto

Una sessió especial dels seminaris TAC tancarà enguany aquesta activitat formativa amb la participació conjunta de representants dels centres de recursos pedagògics (CRP) de la xarxa de serveis educatius del Baix Llobregat.

El programa (obert a tots els docents interessats) compta amb les aportacions de cadascuna de les nou demarcacions dels CRP i que abasten diferents pràctiques de referència entorn la cultura digital, d’interès tant per al professorat d’educació primària com de secundària.

Es crearan 3 blocs de participació (30 minuts per a cada centre)  – vegeu programa. Les inscripcions les podeu tramitar aquí, a partir de la tria de les experiències que més us interessi.
Llegeix més»

Concreció de les demandes de formació continuada del professorat. Curs 2019-2020

El Pla de Formació del Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 és un recurs de formació al servei de la millora dels centres i el professorat de la demarcació de Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana.
El pla de formació pretén donar resposta a les necessitats de formació dels ensenyants i dels centres per assolir uns objectius, de millora i de canvi de les pràctiques educatives o de l’organització i el funcionament de les escoles i instituts.
📢 El Departament d’Ensenyament ha establert un conjunt d’objectius de formació permanent que tenen com a objectiu donar resposta a les necessitats de formació dels centres educatius i dels docents, en funció d’uns criteris i instruccions i que el seu desplegament pren forma mitjançant diverses modalitats i formats.
Les activitats formatives s’adrecen a tot el professorat d’educació infantil, primària, secundària, de formació professional, de persones adultes, d’ensenyaments d’idiomes, artístics i esportius dels centres educatius d’una zona. Llegeix més»

Student Awards 2019: inscripcions obertes

El pròxim 8 de juny, mSchools celebra la sisena edició del concurs Student Awards a la Farga de L’Hospitalet. Aquest any esperen la participació de 750 concursants amb més de 125 projectes finalistes. Vols ser un d’ells? Participeu en el concurs i tindreu l’oportunitat de gaudir d’una experiència única i de guanyar grans premis!