III Jornades Renaturalització dels Espais Educatius

Els dies 7 i 8 de maig de 2019 a la Fàbrica del Sol a Barcelona. La celebració d’aquestes jornades pretén:

  • Afrontar processos de transformació físics i pedagògics als centres.
  • Divulgació de la renaturalització dels espais escolars i la permacultura com a eina per fer front al canvi climàtic.
  • Difondre antecedents pedagògics (espai exterior + educació, escoles del bosc), referents locals i internacionals.
  • Conèixer la situació legal per a la implementació de projectes de redisseny a les escoles.
  • Mostrar projectes de redisseny de centres educatius tant en l’àmbit de la formació reglada com no reglada.
  • Donar a conèixer la permacultura com a eina de disseny per a les escoles (transformació dels patis i programes educatius), per fer front al canvi climàtic.
  • ​Enfortir la relació entre permacultura i educació, apropant la permacultura a un públic no especialitzat.
  • ​Compartir coneixements de les diferents àrees tractades a través d’un Espai obert d’opinió.

Llegeix més»

Jornada de Llengües i Cultures d’Origen. Conèixer a fons la diversitat pròpia per interactuar en un context global.

El Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Subdirecció general de Plurilingüisme organitza una Jornada sobre Llengües i Cultures d’Origen adreçada al professorat dels centres educatius. Aquesta Jornada que es farà el divendres 17 de maig de 2019 de les 8.45 a les 17.30 h, té com a objectiu conèixer amb més profunditat les cultures associades als orígens d’una bona part del nostre alumnat i posar en valor la riquesa que aquesta diversitat lingüística i cultural aporta a l’aula. S’hi reflexionarà, també, sobre la necessitat d’equipar l’alumnat de coneixements culturals amplis per tal d’interactuar amb èxit en un món global.

Llegeix més»

Els alumnes de sisè de La Vinyala ens recomanen el conte “La clau”

El Ferran és el millor serraller del reialme. Un dia, tres soldats entren al seu taller: ha d’anar a veure el rei, que té fama d’autoritari, perquè necessita una clau que obri la gàbia d’or on està tancat el cor de la princesa. Si no la troba, serà reclòs per sempre a les masmorres del palau.  Llegeix més»

La revolta de Santa Jordina o com capgirar la llegenda de Sant Jordi

Montblanc ha votat: no vol viure més sota les ordres d’un rei tirà. Però el monarca no pensa abandonar els privilegis així com així, i demana reforços: el Drac Mercat, despietat i voraç, ve al seu rescat. La Jordina, ànima lliure i consciència crítica, serà la primera a rebel·lar-s’hi. El poble es mobilitzarà, perquè saben que només se’n sortiran si actuen junts i alhora. No esperaran que cap cavaller els tregui les castanyes del foc.  Llegeix més»

Racons de psicomotricitat fina a “El Patito Feo”

Dimarts, 9 d’abril tercera sessió de coordinació 0-6 a l’escola bressol “El Patito Feo”. Les educadores van presentar l’escola, la metodologia i els espais.

Van preparar els racons de psicomotriciat perquè les assistents poguessin veure els materials i les eines que utilitzen.

Moments per compartir experiències, maneres de treballar, noves idees, innovació.

Professionals de l’educació amb moltes ganes de conèixer les escoles del poble, l’organització, la distribució, la metodologia, el capital humà. Conèixer per compartir.

II Jornada d’Innovació Pedagògica

“La comunitat educativa es pregunta quins canvis s’han d’introduir als centres i a les aules per garantir l’èxit del projecte de vida de cadascun dels nois i noies del nostre país en aquest món global, incert, digital, plurilingüe i canviant en el qual hauran de desenvolupar-se.
Tot i la manca d’una única resposta, hi ha un punt de partida clar: aquests canvis seran efectius si són fruit d’un treball compartit entre tots els actors interpel·lats: administració, institucions, agents socials, entitats, docents, centres educatius i comunitat educativa.

 La innovació educativa d’aquest segle XXI constitueix una acció, com dèiem, sistèmica de caràcter global que compromet el conjunt del sistema i la totalitat de la comunitat educativa, ha de ser oberta a d’altres centres i fomentar les xarxes i sinergies”

Marc de la Innovació Pedagògica de Catalunya
2017

El Departament d’Educació impulsa la innovació pedagògica definida com un procés planificat de canvi i renovació que es fonamenta en la recerca, que respon a l’evolució social, que condueix a obtenir una millora en la qualitat del sistema educatiu i que pot ser transferible a la resta de centres educatius. Llegeix més»

Commemoració dels 40 anys de Grup Promotor Santillana

Enguany es commemora el 40è aniversari de Grup Promotor Santillana. Per remuntar-se als orígens d’aquest esdeveniment hauríem de situar-nos a l’any 1961 quan diverses personalitats del món empresarial i cultural català van fundar Òmnium Cultural, una entitat amb la finalitat de promoure i defensar la llengua i la cultura catalanes, l’educació, la cohesió social i la defensa dels drets nacionals de Catalunya.  Llegeix més»

Jornada de portes obertes de Formació Professional: 11 i 12 d’abril de 2019

Aquest projecte sorgeix a proposta dels centres de secundària del municipi amb l’objectiu d’oferir, per mitjà d’una visita, la possibilitat de conèixer de prop les característiques de la formació professional i l’oferta de cicles formatius que tenim a Sant Vicenç dels Horts. Volem donar-la a conèixer al nombre màxim d’estudiants possibles del nostre entorn. Llegeix més»

Quarts de final del CLVA’19 a Martorell

Escoles i instituts d’Abrera, Cervelló, Collbató, Esparreguera, Martorell, Olesa de Montserrat, Pallejà, Sant Esteve Sesrovires, Sant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat van participar als quarts de final del 15 Certamen de Lectura en Veu Alta corresponent a les demarcacions dels serveis educatius Baix Llobregat-6 i Baix Llobregat-7.
Llegeix més»

La transformació d’un centre educatiu en comunitat d’aprenentatge

Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit (AEE) de les quals s’ha demostrat científicament que milloren el rendiment educatiu i la convivència. Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants, incloent-hi mestres, professors, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

Llegeix més»