Oberta la inscripció al Pla de formació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6. Curs 2019-2020

El període d’inscripció de l’oferta formativa del Departament d’Educació per al curs 2019-2020 romandrà obert del 12 al 27 de setembre i estarà subjecte a condicions generals d’inscripció. Llegeix més»

La Lliga de Debat de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius

La Xarxa Vives d’Universitats organitza la competició d’oratòria més important del sud d’Europa, en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’objectiu de la Lliga és fomentar les competències transversals dels estudiants mitjançant l’ús de la paraula i crear un espai de formació on s’utilitza el català com a llengua vehicular.

Llegeix més»

Un inici de curs carregat de novetats a @kalandrakaedit

L’editorial Kalandraka, en aquest inici de curs, continua amb una aposta forta per enriquir el seu catàleg en català i poder oferir als lectors obres de literatura infantil de qualitat, amb l’obertura d’una col·lecció de poesia en català i l’ampliació del catàleg de la col·lecció 7 llegües de narrativa.

En castellà, Kalandraka, des de fa temps ja havia fet una decidida aposta per la poesia infantil amb la convocatòria del premi de poesia infantil Orihuela, la col·lecció que du el mateix nom i la col·lecció de poesia il·lustrada. Ara, amb la publicació de dos títols ben especials: Oi, Eloi?, de Miquel Desclot i Bitxopoemes i altres bèsties de Leire Bilbao enceta la col·lecció Poesia.
Llegeix més»

Educentres, un nou butlletí informatiu d’@Educaciocat adreçat a tot el personal dels centres educatius

El butlletí Educentres neix per millorar la comunicació interna de tots els actors que participem en la direcció i gestió del servei públic educatiu no universitari del Servei d’Educació de Catalunya. Aquest mitjà té la voluntat de facilitar la difusió d’informació, experiències, debats i visions per contribuir a l’èxit educatiu. Llegeix més»

Els Premis Dona TIC 2019 es lliuraran el Dia d’Ada Lovelace, el 8 d’octubre

Els Premis Dona TIC, organitzats pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública dins del pla Dona TIC, tenen el doble objectiu de reconèixer el paper fonamental de les dones en el món professional, empresarial i acadèmic de les noves tecnologies, i oferir referents a les nenes i adolescents que dubten si dedicar-se o no a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) en el futur.

Aquests guardons promouen l’accés de les dones a l’àmbit tecnològic, n’incrementen la presència, reconeixen el paper essencial d’aquelles que ja pertanyen al món TIC i, en definitiva, en fomenten la participació en la construcció de la societat digital amb criteris d’igualtat. Llegeix més»

Convocatòria de finançament per activitats amb entitats o institucions fetes a centres públics d’@educaciocat

Fins el 20 de setembre els centres educatius podendemanar subvenció al Departament d’Educació per al finançament d’alguna actuació, programa, projecte, etc.. per fer enguany amb alguna entitat externa (universitat, institució, fundació, etc..) i que els ajudi a millorar l’acció educativa al centre. Aquí hi entren programes amb famílies, amb els docents, amb els alumnes sobre temes que interessin (mindfulness, ioga, reforç d’àrees competencials, tallers per la mediació, bulling, música, art, ciència, TAC, etc…..) i tot allò que ajudi a millorar algun aspecte educatiu.

Al Portal de Centre hi trobareu la convocatòria de selecció de Projectes amb Oportunitats d’Èxit Educatiu a Favor de l’Alumnat (POEFA) en centres educatius de Catalunya públics, de titularitat del Departament d’Educació, en el marc del Programa Operativo de Empleo, Formación y Educación, FSE 2014-2020
Llegeix més»

Catàleg d’accions de dinàmica educativa de Sant Vicenç dels Horts i formulari d’inscripcions. (Curs 2019-2020)

Aquest catàleg és un projecte dinàmic, que s’enriqueix curs rere curs amb la incorporació de noves activitats, amb la voluntat de ser una eina de suport a la tasca dels professionals de l’educació del nostremunicipi. Enguany s’hi han incorporat diverses propostes en diferents àmbits. Tanmateix, també hi trobem activitats que s’han consolidat amb els anys, com la Mostra de Teatre Escolar, les Jornades Escolars d’Atletisme o l’Aula Dial.

37a edició de la Setmana del Llibre en Català

Del 6 al 15 de setembre, la Setmana del Llibre en Català celebra la seva 37a edició i tornarà a mostrar la riquesa i diversitat de l’edició en català i la seva potència industrial. La Setmana, un dels esdeveniments culturals més importants del país, s’ha convertit en l’oferta més gran de la història dels llibres en català, afavorint sempre el contacte directe, la relació entre llibreters, editors i lectors, que podran trobar novetats, però també llibres de fons i les col·leccions de cada segell. Llegeix més»

Pràctiques universitàries en centres educatius formadors

La finalitat del Programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’idiomes (MUFPS) és millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris amb la implicació directa de la universitat i del centre formador en relació amb els aspectes qualitatius que caracteritzen la formació inicial dels nous docents.

Llegeix més»

L’educació mediàtica en els processos d’aprenentatge. Conferència inaugural a càrrec de Salvador Alsius

CONFERÈNCIA INAUGURAL DEL CURS 2019-2020

L’educació mediàtica en els processos d’aprenentatge
A càrrec del Dr. Salvador Alsius
5 de setembre de 2019 a les 12:30h.
Auditori del Molí dels Frares (Sant Vicenç dels Horts)

Salvador Alsius i Clavera (Barcelona18 de juliol de 1948)[1] és un presentador… Llegeix més»