A la primera sessió del SEMTAC entre d’altres temes tractarem la gamificació a l’aula.
Alguns dels enllaços on podeu trobar gran varietat de recursos per a treballar a l’aula són:
- Claus de la gamificació
- Padlet Gamificació a l’aula
- Break-EDU Escape Classroom
- Cronometre per reptes
Accés respostes cursa Coneixements TAC
Agenda
1- Tallers que s’organitzen aquesta tardor
- Scratch: 20 de novembre de 17 a 20 hores al CESIRE (Avinguda Drassanes núm 10). Inscripcions aquí.
- APP Inventor: 8 de novembre de 17 a 20 hores al CESIRE (Avinguda Drassanes núm 10). Inscripcions aquí.
- Georeferenciació (MHM): Webinar el dia 15 de novembre a les 16 hores. El lloc per la videoconferència es comunicarà als inscrits en aquest enllaç.
Classroom S’ha activat pels usuaris XTEC l’aplicació Classroom de Google.
2- calendari mSchools 2018-2019
1. Fomentar l’aprenentatge amb la tecnologia mòbil
- Mobile History Map és una iniciativa col·laborativa de georeferenciació del patrimoni cultural al voltant dels centres educatius i que promou l’ús de la tecnologia mòbil aplicada a l’àmbit de les humanitats.
- Mobile Learning Awards Reconeixement a innovacions didàctiques de docents i escoles, aplicant tecnologies mòbils a les aules.
- Changing Education Together Seminari d’un dia dirigit a directors de centres escolars, representants del sector de l’educació i responsables de polítiques educatives, organitzat per Mobile World Capital Barcelona.
2. Millorar les competències digitals i l’esperit emprenedor
- App Education Proposta didàctica dirigida a 3r i 4t d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, centrada en el disseny d’aplicacions i el desenvolupament de prototips, amb el suport de professionals en actiu d’empreses líders en el sector i disponible en anglès i català. Per trobar el suport de professionals de la indústria, els docents poden accedir a la plataforma experts.mobileworldcapital.com
- Scratch Challenge Proposta didàctica dirigida al Cicle Superior de Primària, però també aplicable a 1r i 2n d’ESO, centrada en l’aplicació del pensament computacional mitjançant l’aprenentatge de la programació en Scratch. La proposta s’estructura en sis mòduls, que evolucionen seqüencialment en complexitat, formats cadascun per 12 sessions d’una hora. Cada mòdul planteja un repte que els alumnes hauran de resoldre de forma progressiva i treballant en grup. Els materials estan disponibles en un espai Nodes que pot ser descarregat i instal·lat en l’espai Nodes del centre per fer-ne l’adaptació que es cregui convenient.
C – Concreció de tasques a desenvolupar als centres
Us proposem que feu la transferència dels conceptes i activitats desenvolupades a la sessió presencial al professorat del vostre centre.
Per a disposar d’evidències del treball als centres, cal que ho compartiu via aquest FORMULARI
Podeu compartir-ho també amb imatges i text a xarxes socials, especialment a Twitter, amb el hashtag #SeminarisTAC