Programa

09:00

  • Recollida de documentació.

09:30

  • Presentació de Biblioteca & Comunitat educativa {NATI CALVO. Directora de la Biblioteca Sant Ildefons de Cornellà}
  • Benvinguda institucional

10:00

11:00

  • Pausa i cafè.

11:30

Tallers simultanis:

Què fem després de llegir? El treball posterior a les lectures de ficció {JORDI DOLCET. Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat 6, Sant Vicenç dels Horts} Adreçat a professorat d’infantil i primària i a bibliotecaris

El punt de partida del taller seran les lectures prescriptives, és a dir, aquelles lectures que, des del centre, s’ha decidit que de manera guiada i compartida es treballaran a l’aula. Es parlarà essencialment de la conversa i s’analitzaran diferents models per a treballar a l’aula, però també es presentarà algun exemple de com una lectura literària pot esdevenir l’epicentre d’un projecte interdisciplinar.

Com engegar i portar a terme un projecte de dinamització lectora juvenil {JOANA MORAL. Directora de la Biblioteca Municipal de La Roca del Vallès; MON MAS. Dinamitzadora cultural i ISABEL TORO. Professora de l’Institut de La Roca del Vallès}. Adreçat a professorat de secundària i a bibliotecaris

En una primera part del taller, coneixerem les claus de l’èxit d’un projecte de lectura per a joves gestat a tres bandes entre la biblioteca pública, l’institut i una dinamitzadora cultural. La segona part del taller serà eminentment pràctica i ens centrarem en conìexer dinàmiques i exemples per reeixir en el foment del gust per llegir entre els adolescents.

Programes formatius de competència informacional i accions de suport als projectes de recerca des de la biblioteca escolar {GLÒRIA DURBAN. Responsable de la Biblioteca de l’Escola del Clot, Barcelona} Adreçat a professorat de primària i secundària i a bibliotecaris

La biblioteca escolar pot contribuir al desenvolupament de la competència informacional amb l’articulació de programes formatius que permetin garantir l’aprenentatge d’aspectes específics dels processos d’accés i tractament de la informació. En aquest taller es treballarà la diversitat d’activitats formatives que pot portar a terme la biblioteca escolar, tant a Educació Primària com a Secundària, així com les accions de suport als projectes de recerca que com a centre de recursos la biblioteca pot realitzar. Es diferenciaran els objectius i continguts de dos tipus de programes: el primer vinculat a conèixer la biblioteca i a aprendre a utilitzar-la, i el segon a aprendre a investigar i a utilitzar la informació.

L’experiència positiva de l’aprenentatge a la Biblioteca: creació i lectura a partir de l’Art. {CHUS RAMOS. Responsable àrea infantil Biblioteca Municipal de Sant Ildefons. NATI CALVO. Directora de la Biblioteca Municipal de Sant Ildefons} Directora de la Biblioteca Municipal de Sant Ildefons} Adreçat a professorat de primària i a bibliotecaris

L’impuls de crear per conèixer o conèixer per crear és intrínsec en l’infant. En aquest taller us proposem submergir-nos en l’aprenentatge de l’art com a eina per estimular la imaginació i crear espais d’experimentació. Posarem a prova les nostres habilitats per potenciar la capacitat d’observació i d’interpretació, la imaginació, el raonament i l’emotivitat a partir dels recursos que ens ofereix la pròpia biblioteca.

12:45

  • Recull de les conclusions dels Tallers simultanis
13:15
  • Conferència Les intel·ligències múltiples. Ensenyar i aprendre en la diversitat {MERITXELL CANO AUTET. Doctora en Psicologia i professora a la U-Manresa}

14:15

  • Tancament de la Jornada.