Lectura a través del prestatge d’interès

A vegades trobem que els nostres infants, quan arriben a la biblioteca, no saben o dubten quin llibre escollir per llegir dins d’aquest espai. A la biblioteca de l’Escola Sant Francesc d’Assis proporcionem l’eina del prestatge d’interès, on cada més de l’any els alumnes tenen a la seua disposició diferents llibres sobre un tema en concret.

Prèviament, hem de tenir en compte els gustos, preferències o neguits dels alumnes sobre els llibre que els  hi agrada llegir. D’aquesta manera podem crear una eina de treball més propera a la realitat o necessitats dels nostres lectors i lectores.

El prestatge d’interès el dividirem en quatre espais, un per cada cicle, tenint en compte, en el nostre cas, infantil i primària. Així podem oferir un ventall de lectures més adients als infants i facilitar la recerca d’aquestes. Aquest espai que proporcionem  ha de ser visible i atractiu, fàcil de trobar i que cridi l’atenció dels lectors i lectores. També, hem de tenir en compte que l’objectiu d’aquesta eina és facilitar l’elecció d’una lectura o donar una alternativa quan els alumnes no saben quin llibre escollir, per això pot ser menys productiu carregar massa el prestatge de llibres. En el nostre cas, el tema d’interès el canviem cada mes, però el podem adaptar al funcionament de cada centre. També, podem apartar durant unes setmanes els llibres del tema d’interès del mes anterior per si algun lector o lectora encara no ha finalitzat un llibre.

Qualsevol eina de treball que fomenti una lectura interesant per als nostres lectors i lectores, ja sigui un petit cartell o una dinàmica que la reforci, és un pas endavant, i això és el que intentem amb el prestatge d’interès. Donar facilitats en l’elecció d’una lectura a traves de diferents temes que agradin als nostres alumnes i puguin gaudir en aquest espai.