Visita de Mahmuda Mohamed

Aquest matí a la Biblioteca Escolar Ricardo Alcántara, de l’escola Montserrat de Cornellà de Llobregat, ens ha visitat la Mahmuda Mohamed. La Mahmuda és una noia saharaui que des de fa aproximadament sis anys viu a Barcelona. Ella és una de tantes i tantes nenes que venien a passar els estius a casa d’una de les families espanyoles que acollien a aquest petits. Ha vingut a la nostra escola per explicar de primera mà com és la vida dels nens i nenes saharauies en el campament d’Smara, ja que ella és nascuda en aquest campament.

I en aquest campament precisament és on es desenvolupa l’acció d’uns dels llibres preferits dels nostres lectors de 6è “Palabras de Caramelo” i ha donat la casualitat que la Mahmuda s’ha llegit el llibre, coneix a l’autor del llibre, Gonzalo Moure, i que de petita anava al Bubisher (autobús biblioteca) a llegir contes.

Ens ha explicat com li agradava llegir aquells contes que li arribaven en el bus i tot l’esforç que li ha suposat adaptar-se a la vida en un lloc amb una cultura tan diferent a la seva. La clau ha estat el seu esforç i les ganes d’aprendre i ajudar els altres.

Ens ha deixat a tots bocabadats!!! Moltísimes gràcies Mahmuda per tot el que ens has ensenyat!!!