Seguim explicant històries

Teatre PapallonaAquestes setmanes de confinament no hem volgut deixar de tenir l’oportunitat de gaudir dels contes que habitualment llegim a classe i a la biblioteca. Així doncs, ens hem adaptat per poder arribar a tots els infants que volien seguir descobrint històries noves en companyia de les seves famílies.

Hem volgut oferir varietat quant a la presentació dels formats dels contes. Per això, hem enllaçat contes explicats i teatralitzats per altres infants. També hem fet servir narracions amb producció d’onomatopeies per fer participar activament als nens i nenes. Hem escoltat les veus de les nostres mestres llegint, hem inventat històries de titelles…

En tots els casos hem intentat oferir uns moments per parlar dels contes i per generar diàlegs on cadascú pugués expressar-se segons les seves necessitats, un moment on les emocions estan a flor de pell.

Els contes que hem publicat a la web ha servit per poder treballar amb l’alumnat sentiments com la por (identificació, maneres de resoldre els conflictes, propostes complementàries….) Per fer-nos-hi amics hem fem un peluix de monstre per dormir-hi plegats; per enfrontar-nos-hi de cara hem fet un circuit sensoriomotriu i, per superar-la poc a poc hem fet titelles que ens han acompanyat de la mà per fer-nos sentir més forts.

Aquí podeu veure una història inventada on l’amistat hi té molt a veure en la superació de la por.

Video la gateta que volia veure món