Conta contes el dia de la Pau i la No Violència

Per celebrar la jornada del Dia de la Pau i la No Violència (DENIP) l’escola Suris de Cornellà del Llobregat ha fet Conte Contes dia de la Pauun treball acurat a partir de projeccions, cançons, contes, imatges, …provocacions per fer debats amb la intenció de posar en comú el significat de valors com són el respecte, la tolerància, la no-violència, la pau entre d’altres, per tal de pensar tant individualment com col·lectivament, com vetllar per aquests en el nostre dia a dia.
Cada classe va confeccionar uns coloms de la pau amb missatges pensats i escrits per cada grup. Aquests es van presentar a tota l’escola en la trobada al pati per celebrar el citat dia.
Dies abans els cursos de cicle mitjà i cicle superior van dedicar una o varies sessions a fer de conta contes del Dia de la Pau als alumnes del Cicle d’Educació Infantil.
Aquesta activitat es va proposar amb la finalitat de donar empenta i visibilitat a aquest dia i potenciar la relació entre cicles, donant veu als alumnes de cursos superiors, per tal que prenguin més protagonisme i facin de model als alumnes d’Educació Infantil.
L’activitat consistia en què els alumnes de Cicle Mitjà i Cicle Superior amb l’ajuda de les seves mestres, triessin i es preparessin un conte adaptat als alumnes més petits de l’escola.
Els temes havien de tractar aspectes de la pau, l’amistat, el companyonia, l’acollida cap als altres, l’empatia … i fer una petita teatralització o lectura en gran grup o petit grup.
Cal dir que aquesta activitat va resultar ser molt motivadora i engrescadora tant pels alumnes dels Cicles Mitjà i Superior com dels d’Educació Infantil. Va ser una sorpresa la resposta de l’alumnat, que va gaudir i es va prendre molt seriosament la tasca, tots vam aprendre que és bo ajudar i pensar en els amics/es, pel que considerem que l’objectiu de motivar a compartir espais de lectura entre cicles es va aconseguir amb escreix .