Corneliada 2017

L’activitat Corneliada, d’aquesta edició 2017 va destinada al cicle superior de primària.

La Corneliada és el projecte conjunt de les biblioteques municipals i les biblioteques escolars de la ciutat de Cornellà de Llobregat que promociona la Lectura en Veu Alta (LVA) dels infants i joves dels centres públics.

Tot el projecte es realitza durant el primer trimestre del curs, cada centre tria el nivell -5è o 6è- amb el qual vol participar. El professorat implicat rep primer la formació en tècniques per al treball de la LVA a l’aula, i els dossiers de lectures proposades amb el tema distintiu de l’edició. Després hi ha setmanes amb temps per practicar amb l’alumnat a l’aula i per escollir els fragments que voldran llegir a la seva biblioteca pública de referència.

El projecte està organitzat de manera conjunta pel Departament Ciutat de la Lectura de l’Ajuntament de Cornellà de Llobregat, el Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu Baix Llobregat 5, i la Xarxa de Biblioteques de Cornellà de Llobregat, i el seu punt final és una Mostra pública, lúdica i no competitiva de Lectura en Veu Alta a les biblioteques municipals.