Ambients com a espais d’aprenentatge

A l’escola Roser Capdevila de Sant Joan Despí aquest curs és el primer que posem en marxa els ambients com a espais d’aprenentatge, de relació i comunicació. En aquests espais acompanyem l’alumnat en el seu desenvolupament global respectant els ritmes que tenen cadascun a l’hora d’aprendre.

Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, ja que es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i sobre la diversitat de material.

 

Els ambients segueixen el model socioconstructivista, que parteix d’un aprenentatge significatiu que té en compte els seus coneixements previs i destaca la gran importància de la relació amb els companys/es.

Uns ambients es realitzem dins les aules i d’altres en espais comuns de l’escola que s’adeqüen millor a les característiques pròpies de l’ambient, els preparem amb diferents propostes i amb material necessari per a què els nens puguin construir el seu aprenentatge a partir de l’experimentació la construcció, el joc, etc..

Els ambients que realitzem a l’escola Roser Capdevila són el de construccions, el de mini mons, la llum i la foscor, l’art i experimentació. I els anirem modificant al llarg del curs.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>