Families.- Si alguna família necessita contactar telemàticament amb els professionals de l’EAP, pot fer-ho al correu electrònic a8900300@xtec.cat

DepEDU
DUA en el centre educatiu

Propostes DUA als centres educatius

Saber-ne més…

Mentoria Digital
Currículum XTEC

Propostes pel Currículum al Baix Llobregat 3

Currículum SEBLL3

MATCompetents
MATCompetents

Propostes àmbit matemàtic Baix Llobregat

Saber-ne més…

Coeducacio XTEC

Propostes Coeducació Baix Llobregat 3

Coeducació SEBLL3

Centres Educatius

STEAM XTEC

Propostes STEAM Baix Llobregat 3

STEAM a ZEBLL3


Orientacions per a la creació de documents accesibles

L’equip de la Subdirecció General d’Educació inclusiva del Departament d’Educació ha publicat al seu web aquestes orientacions per a la creació de documents accesibles per a tot l’alumnat. L’accessibilitat no està pensada exclusivament per a les persones que presenten alguna discapacitat, està pensada per a garantir que totes i tots puguem accedir.

Dia Internacional per a l’Educació No Sexista

El 21 de juny es commemora el Dia Internacional de l’Educació No sexista, que ens recorda la necessitat d’educar-nos i reeducar-nos, reflexionant i transformant la nostra existència i l’entorn cap a una societat amb perspectiva de gènere, més protectora de les persones, en què les diferències de gènere i de diversitat afectivosexual – des d’una mirada interseccional, parant esment a altres condicionants com discapacitat, ètnia, edat, classe- no es converteixin en desigualtats.

Llegeix més»

La Xarxa Cb millora els resultats de l’avaluació de quart d’ESO?

Les dades publicades a l’ultim Tast de dades (juny 2020) mostren que el percentatge d’alumnat que no supera la competència és més baix sempre en els centres de la Xarxa de competències bàsiques. Per tant, es pot concloure que la Xarxa Cb minimitza els efectes negatius que els centres de complexitat alta poden tenir en els resultats de l’alumnat.

Els dies 12 i 13 de febrer de 2020, 68.000 alumnes de quart d’ESO de Catalunya van fer les proves de l’avaluació censal de competències. Les proves han estat objecte de correcció externa, de manera que se’n poden oferir dades fiables i objectives. Llegeix més»

L’ús pedagògic dels entorns virtuals d’aprenentatge

L’Equip de formació de l’Àrea de Cultura digital del Departament d’Educació ofereix aquest final de curs dues activitats formatives tipus MOOC:

Autoinscripció i inici de la formació a Odissea del 06/06/2020 al 14/06/2020. Finalització: 12/07/2020. Llegeix més»

Convocatòria extraordinària de programes d’innovació pedagògica

El dia 4 de juny s’ha obert un nou termini perquè els centres educatius puguin participar en Programes d’innovació pedagògica.

Amb l’objectiu de millorar la qualitat i equitat del sistema educatiu català, el Departament d’Educació vol impulsar una innovació pedagògica fonamentada en la recerca educativa i que respongui a l’evolució de la nostra societat. Una forma d’articular aquesta iniciativa és afavorir el desenvolupament de programes d’innovació pedagògica, que constitueixen iniciatives d’un o més centres pel que fa a la seva organització i gestió o a l’adquisició de competències per part de l’alumnat. Llegeix més»

Recursos per reflexionar sobre la tornada als centres

Posem a la vostra disposició un seguit d’enllaços i documents amb la intenció que puguin ser d’utilitat a l’hora de repensar i reflexionar sobre els aspectes més rellevants i que més preocupen en relació a la tornada als centres: Impacto educativo y propuestas de equidad para la desescalada (Save the Children); Proteger la salud en las aulas (Unicef); I quan tornin a classe, què?, de Jaume Carbonell; 14 pensaments per quan tornem a l’escola, de Joan Domènech; Recull de possibles respostes al retorn a les aules (de la Jornada d’Intercanvi SIEI, EAP, CRETDIC).

Llegeix més»

Com implicar l’alumnat en l’informe d’avaluació del tercer trimestre?

Des de la Xarxa Cb us proposem que l’informe d’avaluació del tercer trimestre d’aquest curs 2019-2020 inclogui, també, les aportacions dels aprenents i de les seves famílies. En aquest document trobareu la justificació de la proposta, exemples de centres que ja ho estan fent, un model d’informe amb la participació dels aprenents i de les seves famílies i una guia d’ús, per si ho necessiteu.

SEBLL3. Propostes d’escriptura.

S’ha creat un nou espai Propostes d’escriptura. amb l’objectiu d’oferir recursos per poder realitzar propostes d’escriptura a l’alumnat, amb una mirada inclusiva i d’aprenentatge personalitzat. Pretén ser un recurs viu i en constant adaptació a noves necessitats.
És el producte final de l’adaptació de la formació del programa araESCRIC del Departament d’Educació, que s’estava realitzant a diferents escoles de la zona educativa, en aquest període d’estat d’alarma. Llegeix més»

Club de lectura: ODS5

El Club de Lectura dels ODS no s’atura i comença amb nou ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible), l’ODS 5: Aconseguir la igualtat de gènere i apoderar totes les dones i les nenes. El llibre escollit per al nou debat és Estimada Ijeawele: Manifest feminista en quinze consells, de l’autora Chimamanda Ngozi Adichie.

El període de lectura comença aquesta setmana i s’acabarà el diumenge 31 de maig. El dia 1 de juny començarà el debat, que durarà dues setmanes, fins al dia 14 de juny.

Llegeix més»

Eines de Suport Psicològic en malestars originats per la COVID-19

Des del SEBLL3 us hem preparat un recull d’eines i de serveis pensats per a donar suport en tots aquells malestars emocionals que s’estan generant arrel de la pandèmia i la situació de confinament. Us animem a fer-hi un cop d’ull!

Serveis d’atenció directa i materials que us ajudaran acompanyar a les famílies, infants i adolescents que estiguin patint les conseqüències psicològiques de la pandèmia.

XAL. Com tractar el tema de la mort amb els infants?

La Xarxa Audiovisual Local, SL és una societat mercantil creada per la Diputació de Barcelona per gestionar el suport a l’audiovisual local català.

La XAL disposa del programa “Famílies i Escola“. Programa de caràcter divulgatiu adreçat a la comunitat educativa i, especialment, als pares i mares, a qui es pretén donar eines de suport de cara a l’educació dels seus fills.

Us referenciem el programa: Com tractar el tema de la mort amb els infants?. Dos experts en dol, Xusa Serra i Edward Herreweghe, ens donen pautes de com actuar quan perdem algú proper a la família.
Llegeix més»

COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional

La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació, amb la col·laboració de l’Equip SEER (Salut i Educació Emocional) proposa un acompanyament de caràcter virtual, amb la voluntat de proporcionar un espai de treball personal que pretén ser vivencial i reflexiu: COMviure i aprendre en moments de complexitat emocional.
A les sessions de dimarts 12 i dijous 14 de maig hi participa com a col·laboradora la Mercè Parés, de l’equip CRP del Servei Educatiu Baix Llobregat 3.

Llegeix més»