Les energies renovables. L’alternativa al col·lapse de les energies fòssils.

portada-fonamentacio-cientificotecnologica

Conferència-taller a càrrec de Jordi Regalés – CESIRE i Jordi Pujol del col·lectiu CMES, que inclou la presentació d’un dossier amb informació i activitats adreçades a l’alumnat de secundària. Dimecres 23 de novembre a les 16:00 al Centre de Recursos Pedagògics del Baix Ebre.

INSCRIPCIÓ A L’ACTIVITAT

Aquest material didàctic vol ser una reflexió sobre el proper exhauriment dels combustibles no renovables (petroli, gas, carbó i urani), i les conseqüències de la seva combustió sobre el sistema climàtic de la terra. Es tracta d’un problema real que es planteja a les generacions actuals, i que tindrà una especial incidència sobre les generacions futures.

Una de les finalitats principals del document és plantejar una solució factible a aquesta situació. Consisteix en la transició global a l’ús de les energies renovables (fotovoltaica, termosolar, eòlica, hidràulica, etc.). Aquesta proposta pretén proporcionar dades suficients sobre els problemes existents i les solucions proposades, per tal que la seva lectura sigui, per si mateixa, una base que permeti la reflexió i la formació d’un criteri objectiu i independent.

Està destinat preferentment al professorat de secundària per a que adapti els continguts i les activitats didàctiques al seu alumnat.

El document està dividit en tres parts:

• Fonamentació cientificotecnològica
  • Activitats didàctiques