Motxilla Bioclimàtica

S’inicia l’any 2010 com a una proposta didàctica per avaluar i optimitzar els consums energètics dels centres educatius. L’experiència la dissenyà el Camp d’aprenentatge Les Obagues de Juneda. Aquest programa s’ha portat a terme en col·laboració amb el Centre de Recerca en Energia Aplicada (CREA) de la UdL.

Des de l’any 2010 fins l’any 2013 s’ha fet l’experimentació pilot en centres educatius de secundària. A partir del curs 2013-14, aquest programa passa a ser una de les prioritats de la Subdirecció General d’Innovació, Formació i Orientació del Departament d’Ensenyament. Com a conseqüència, s’hi implica el CESIRE i diferents CRP de Catalunya. Des del curs 2015-16 s’implementa a la comarca del Baix Camp.

PER A QUI?

ESO, batxillerat i cicles formatius.

DESCRIPCIÓ

Programa educatiu que té com a objectiu educar en ciències, medi ambient i salut partint d’un context quotidià: l’aula. Es planteja un treball d’investigació per al grup classe i el seus professors en context.

El programa didàctic és una aportació sobretot de caire metodològic, pensat per millorar les competències i el rendiment acadèmic en ciències i tecnologia de l’alumnat. La finalitat del programa és apropar l’alumnat a l’aprenentatge de les ciències i la tecnologia en qüestions tant rellevants socialment i significatives com són la limitació de recursos fòssils, la seguretat energètica o el canvi climàtic i la salut.

La proposta didàctica basada en aquest recurs, ofereix la possibilitat d’aprendre a utilitzar un conjunt d’aparells de mesura que permeten fer una auditoria bioclimàtica d’una aula i/o centre educatiu, relacionades amb l’eficiència energètica i climàtica, la qualitat de l’aire i la salut.

logos_moodle2

GUIA DIDÀCTICA DOCENT MOTXILLA BIOCLIMÀTICA