Pla de Formació de Zona. Curs 2023-2024

Es prioritzaran les formacions sobre: competències professionals docents, inducció a la docència, centres educatius en línia, cultura digital, nous contextos i recursos per al desenvolupament professional, aprenentatge competencial, educació inclusiva, perspectiva de gènere, educació per a la sostenibilitat, evidències d’impacte (avaluació).

Calendari de gestió

Oferta d’activitats PFZ 2023-24 (2n torn)

Inscripció a les activitats del 8 al 18 de gener de 2024
Consulta d’assignacions 30 de gener de 2024

Espècies invasores

Jugant s’aprèn millor, per això us portem aquesta nova proposta
Aprèn sobre la problemàtica de l’ailant amb aquest joc.
Ja podeu instal·lar el “Repte Ailanthus”, el joc de l’ailant per dispositius mòbils Android. Un joc gratuït i senzill amb el qual entendreu la problemàtica de l’ailant i… Llegeix més»

75 anys de la mort de Ghandi i 60 anys del discurs “I have a dream” de Martin Luther King

El 30 de gener es commemora el Dia Escolar de la No violència i la Pau en record de l’aniversari de la mort de Gandhi. La proposta didàctica de FundiPau per al 2023 està dedicada a Gandhi, però també a Martin Luther King.

En l’edició… Llegeix més»

A Internet, et creus tot el que veus?

Des de l’Agència catalana de consum ens proposen aquest concurs  sobre consum responsable adreçat a centres escolars de tot Catalunya.
El concurs està adreçat a l’alumnat de cicle superior d’educació primària, 1r cicle d’ESO, 2n cicle d’ESO i Formació Professional Bàsica.
Cada equip ha d’estar format per… Llegeix més»

Science4Pandemics

Dintre del marc del projecte europeu Science4Pandemics (S4P), el projecte  fundat per EIT Health (European Institute of Innovation and Technology), té com a objectiu educar als adolescents en la prevenció i gestió de pandèmies i promoure la participació en activitats de ciència ciutadana, des de la Fundació Sant Joan de Déu, s’ha dissenyat un kit per als centres educatius adreçat a l’alumnat d’entre 12 i 18 anys (Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació professional).

Aquest TOOLKIT DE CIÈNCIA CIUTADANA PER A ESCOLES inclou una proposta d’activitats relacionada amb el tema de la ciència ciutadana per desenvolupar a l’aula.

El kit pretén fomentar el coneixement de l’alumnat en relació amb els conceptes bàsics de ciència ciutadana a través de la realització d’activitats d’investigació participativa sobre l’acceptació de les vacunes i la digitalització dels assajos clínics.

El material és en anglès, ja que les activitats proposades formen part d’un projecte d’àmbit europeu, fet que el converteix en una oportunitat per als centres de treballar la competència lingüística en llengua estrangera. També disposen del material en castellà.

Si teniu alumnat interessat, caldrà que es registrin a la plataforma de Science4Pandemics/ Citizen Science Projects: https://science4pandemics.eu/

 

Nou recurs: Quadern “Les nostres lectures”


Per ajudar a assolir l’objectiu de potenciar el model biblioteca escolar com a centre de recursos per a l’aprenentatge i l’ensenyament i incentivar-ne l’ús per tota la comunitat educativa, Des del programa de Biblioteques Escolars “puntedu” ens presenten el quadern titulat: “Les nostres lectures”.
 
 
Llegeix més»

Setmana Bio a l’escola! Del 15 al 23 d’octubre.

Obertes les inscripcions per organitzar activitats dins el marc de la Setmana Bio a l’escola , que tindrà lloc del 15 al 23 d’octubre del 2022. La Setmana Bio a l’escola és una proposta que forma part de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, amb els mateixos objectius de promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica.… Llegeix més»

Guia d’acompanyament i bon tracte a l’alumnat que verbalitza situacions de violències sexuals

Aquesta guia té per objectiu orientar el personal docent sobre com detectar i abordar les violències sexuals en l’àmbit escolar. Ofereix algunes eines per facilitar una primera acollida a l’alumne o alumna que es trobi en aquesta situació i dona algunes pautes sobre com actuar, de la forma menys revictimitzant possible, davant d’una revelació per part d’un alumne o alumna.… Llegeix més»