Pla de Formació de Zona. Curs 2023-2024

Es prioritzaran les formacions sobre: competències professionals docents, inducció a la docència, centres educatius en línia, cultura digital, nous contextos i recursos per al desenvolupament professional, aprenentatge competencial, educació inclusiva, perspectiva de gènere, educació per a la sostenibilitat, evidències d’impacte (avaluació).

Calendari de gestió

Oferta d’activitats PFZ 2023-24 (2n torn)

Inscripció a les activitats del 8 al 18 de gener de 2024
Consulta d’assignacions 30 de gener de 2024

10 de juny: presentació de l’espai “Aprendre” de l’ANC

La pàgina web de l’Arxiu Nacional estrena aquest mes de juny, coincidint amb la Setmana Internacional dels Arxius, l’espai ‘Aprendre’, que esdevé el nou canal d’accés als recursos educatius elaborats històricament pel centre durant el temps de funcionament del seu Servei Didàctic i amb la col·laboració del CESIRE. Trobareu tota la informació sobre la història del projecte en aquesta notícia.… Llegeix més»

La biblioteca escolar com a eina de suport a l’ABP

Aquest document sorgeix de la necessitat de clarificar el rol de la biblioteca escolar en els processos d’aprenentatge i, en especial, de l’Aprenentatge basat en projectes. En aquest document es fà un repàs de les característiques principals de l’ABP i de la seva estructura i es reflexionarà sobre el paper de la biblioteca escolar a l’hora de promoure’l i donar-hi suport… Llegeix més»

Guia sobre Equitat menstrual

El Departament d’Educació posa a disposició de tots els centres educatius la “Guia per al coneixement de la menstruació: Equitat menstrual”. Aquesta guia s’emmarca dintre l’Estratègia de Drets Sexuals i Reproductius de la Generalitat de Catalunya, en la qual ha col·laborat el Departament d’Igualtat i Feminismes, i té com a objectiu garantir aquests drets en el conjunt de la població i, en el cas que ens ocupa, en l’àmbit educatiu, volent implementar una educació en sexualitats feminista.… Llegeix més»

Premi Consciència Digital a les Escoles

La Fundació Jara Barceló impulsa el Premi Consciència Digital a les escoles amb l’objectiu de premiar aquelles escoles d’educació primària que realitzin accions, com a centre educatiu, enfocades i dirigides a tractar alguns d’aquests temes en relació amb l’àmbit digital: ciberbullying, addiccions, assetjament, problemes d’autoestima, problemes de salut mental (ansietat i depressió), aïllament, trastorns de la son i de la conducta, autoimatge…… Llegeix més»

Fent per Aprendre Imaginant Globalment: FAIG

Convocatòria pública per a la participació dels centres educatius en el programa experimental FAIG (Fent per aprendre, imaginant globalment), impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües, a través del Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE).… Llegeix més»