Què és?
Material didà ctic de reflexió sobre el proper exhauriment dels combustibles no renovables (petroli, gas, carbó i urani) i les conseqüències de la seva combustió sobre el sistema climà tic.
Un problema real que es planteja a les generacions actuals, i que tindrà una especial incidència sobre les generacions futures.
A qui s’adreça?
Està destinat preferentment al professorat de secundà ria per a que adapti els continguts i les activitats didà ctiques al seu alumnat.
Quina és la seva finalitat?
Plantejar una solució factible: la transició global a l’ús de les energies renovables (fotovoltaica, termosolar, eòlica, hidrà ulica, etc.).
Aquesta proposta pretén proporcionar dades suficients sobre els problemes existents i les solucions proposades, per tal que la seva lectura sigui, per si mateixa, una base que permeti la reflexió i la formació d’un criteri objectiu i independent.
Com està estructurada la proposta didà ctica?
Fonamentació cientificotecnològica
Activitats didà ctiques
Guia didà ctica
Quins són els objectius?
Reflexionar sobre què representa l’energia que s’utilitza en la vida dià ria i preguntar-se si se’n fa un bon ús o es malbarata.
Proposar mesures de racionalització d’estalvi energètic.
Informar, amb xifres i dades, dels consums i les reserves mundials existents dels combustibles fòssils i d’urani.
Conscienciar sobre el proper exhauriment dels combustibles no renovables, previsible en uns 45 anys, i les conseqüències de la seva combustió sobre el sistema climà tic de la terra.
Argumentar que hi ha alternativa real als combustibles fòssils i que aquesta és la transició global a energies renovables; que és factible i rendible econòmicament portar a terme aquest canvi.
Enllaços als documents
- Fonamentació cientÃfico-tecnològica. Activitats. Guia didà ctica (Document complet)
- Activitats didà ctiques (Contingudes en el document complet però editable)
- Rúbriques d’avaluació (Contingudes en el document complet però editable)