Escoles Verdes

Sorgeix com un compromís per donar suport a tots els centres educatius de Catalunya que volen innovar, incloure, avançar, sistematitzar i organitzar accions educatives que tinguin la finalitat d’afrontar, des de l’educació, els nous reptes i valors de la sostenibilitat.

Objectius
  • Ajudar els centres a incorporar els valors de l’Educació per a la Sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre: currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc..
  • Promoure la participació i la implicació activa de la comunitat educativa en la millora del seu entorn.
  • Afavorir l’intercanvi entre els centres que comparteixen uns mateixos objectius.
mapa-2016-17
Canal YouTube vídeos Escola Verda

BAIX CAMP

Picture

A la comarca del Baix Camp actualment hi ha tres comissions de seguiment:

Comissió de Seguiment Baix Camp Reus
Hi participen 6 centres de Reus, i 2 Llars d’infants de Reus.

Comissió de Seguiment Baix Camp Cambrils
Hi participen 8 centres de Cambrils

Comissió de Seguiment Baix Camp Comarca
Hi participem 18 centres de diferents municipis de la comarca: Mont-roig del Camp, Hospitalet de l’Infant, La Selva del Camp, Vilaplana, Vilanova d’Escornalbou, Montbrió del Camp, l’Alforja, Riudecols, Duesaigües, Almoster, Vinyols i els Arcs, Castellvell del camp, Miami Platja i l’Aleixar.

Durant el curs 2020-21 les diferents comissions han organitzat accions conjuntes que finalment han donat els següents resultats:

Comissió de Seguiment Baix Camp Reus

Les Escoles Verdes de Reus han fet un vídeo conjunt dirigit a la ciutadania per demanar un esforç i reduir el consum, els residus i realitzar un millor reciclatge.

Aquest és l’article del Diari de Tarragona (08-06-21) que fa referència a aquesta acció.

Comissió de Seguiment Baix Camp Cambrils

Els centres de Cambrils han participat enguany en un projecte de Ciutat promogut i finançat per l’Ajuntament de Cambrils. Aquest projecte ha consistit en un anàlisi dels embolcalls que fan servir els alumnes a l’esmorzar per tal d’intentar conscienciar del problema a la ciutadania i les comunitats educatives i agafar el repte de reduir-ho al llarg d’un curs.

Notícia generada pels centres de Cambrils.

Comissió de Seguiment Baix Camp Comarca

Les Escoles Verdes del Baix Camp han preparat una acció conjunta sobre consells que permetin canviar el model de consum. Aquest és l’article del Diari de Tarragona (01-05-21) que fa referència a aquesta acció.

I s’ha obtingut aquesta infografia: Decàleg per comprar de forma sostenible: COMPREM PENSANT EN L’ENTORN

Educació per a la Sostenibilitat

Espai on trobaràs articles referents a l’Educació per a la Sostenibilitat.

Anima’t a publicar imatges i/o vídeos de bones pràctiques ambientals del teu centre!

Per a fer-ho, pots seguir aquests passos. Fes-ho amb la categoria Educació Sostenible.