5a sessió TAC 16-17

ÚS DEL YOUTUBEYoutube-Logo

Obrim un gmail i anem a YouTube.
Obrim una finestra amb el sites d’eines i recursos TAC.

Cerca de vídeos. Fem ús de filtres per concretar més.

– Subscriure’ns a comptes d’altres usuaris, rebre notificacions i cancel·lació de subscripció.dirpy

– Baixar-se vídeos (aneu en compte amb el filtre que aplica el Departament).
Dirpy
KeepvidKeepvid
ClipConverter (baixar-se tot o part d’un vídeo, convertir a diferents formats…) Manual (Princippia)

– Compartim, publiquemClipConverter… un vídeo: quan estem reproduint un vídeo, hem de fer clic a “comparteix”. Hi tenim tres opcions: comparteix (podem copiar l’enllaç), insereix (codi html per inserir a Nodes, web…) que permet diferents opcions de configuració i enviar per c@rreu.tube chop

– Tallem vídeo
ClipConverter
Tube Chop

– Creació d’activitats (cal registre)edpuzzle
EDpuzzle (per fer preguntes a l’alumnat sobre el vídeo que estan veient). Manual (Princippia).

– Xatejant veient el vídeoWatch2Gether
Watch2Gether

– Emissió de vídeo en directe (cal G+). Manual (Jaume Serra).

– Creació d’un canal Youtube: anem a Youtube – el meu canal – crea canal
Modifiqueu el disseny. Editeu la icona. Escriviu una descripció. Cliqueu a l’engranatge i adapteu la configuració.

– Com penjar vídeos
Cliquem la icona de fletxa amunt (penja), cerquem el fitxer i decidim el nivell de privacitat, si permeten comentaris…
També es pot fer directament des de molts editors de vídeo / apps.
Si hem de pujar vídeos de més de 15 minuts:
Aneu a penja i cliqueu a augmentar el teu límitdibuix 4
(demana núm. de telèfon per rebre un codi de verificació). Manual.

– Creació llista de reproducció: el meu canal – gestor de vídeos – llistes de reproducció – +llista de reproducció nova.

– Edició de vídeos: cliquem a pujar vídeo i triem editor de vídeo (icona tisores, a la dreta). Arrosseguem algun/s dels nostres vídeos. Podem: tallar, esborrar fragments, afegir transicions, títols, subtítols, imatges, música de fons, desar el projecte i crear el vídeo.
També podem crear presentacions de fotos.

SESSIÓ 5 del Departament: Aprofundiment de la competència digital de l’alumnat.