1a sessió TAC 18-19

Presentacions.

La gamificació

Seguirem el document elaborat per: l’Àrea de Tecnologies per a l’aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració dels Serveis Territorials al Baix Llobregat.

  • Heu fet alguna activitat de gamificació a les vostres aules?
    Coneixeu algú que ho faci? Hi ha possibilitats que ens ho vinguin a explicar?Odissea
  • Anem al punt B del document i ens mirem els conceptes, on ens expliquen el què és la gamificació.
  • Mirarem el vídeo de l’ultimàtum i, per grups, farem el Breakout Edu digital (caldrà anar a l’Odissea i identificar-nos amb l’usuari XTEC, contrasenya i després ens demanarà la clau d’autoinscripció “semtac1“).
  • Anem a la part de baix de l’Odissea – Mòdul Gamificació i Aprenentatge basat en jocs. Continguts. A la columna de la dreta hi trobareu l’índex. Ens hem de mirar:

Propostes de treball.

  • Elaboració d’una activitat d’Escape room, Breakout! o Class Craft. També s’hauria d’omplir/elaborar una fitxa amb els conceptes de la proposta, es pot fer servir el model d’en Pere Cornellà.
  • Elaboració d’una activitat d’aplicació per a avaluar.
  • Creació d’un codi QR del tipus que vulgueu i pujar la imatge a la carpeta del Drive que compartirem (poseu el vostre nom al fitxer).

(Aniria bé que entre tots/es tinguéssim exemples de totes les opcions i, a la tercera sessió, l’hauríem d’explicar al seminari)

Torn obert de paraula.

Què voldríem fer en properes sessions?

BeakoutEDUClassCraft

 

 

 

Kahoot!

 

 

 

 

 

Socrative

 

Code generator

 

 

 

 

 

Article de VilaWeb: Gamificació, quan els jocs t’ajuden a aprovar. Per: Olga Fernández i Leonardo Kiernan i Arturo Pérez.

Banc de recursos de gamificació.

Un exemple, AulaTIC Escape, de Jordi Roca.