Xerrada: Tinc un alumne amb un “ull tapat” a l’aula. Com afecta el seu aprenentatge? Com el puc ajudar?

Dimarts, 8 d’octubre, a les 17.30h, a la sala d’Actes dels ST a la Catalunya Central es farà la xerrada: “Tinc un alumne amb “un ull tapat” a l’aula. Com afecta al seu aprenentatge i al desenvolupament de les activitats de l’escola? Com el puc ajudar?, a càrrec de l’Albert Solé, mestre del CREDV, especialitzat en l’acompanyament de l’alumnat amb problemes de visió.
És habitual que a les edats d’educació infantil i cicle inicial, sobretot, trobem nens i nenes que, pel fet de tenir un “ull gandul”, hagin de portar un ull tapat durant certes estones de la jornada escolar, i aquesta situació afecta al seu aprenentatge i al desenvolupament de les diferents activitats escolars, com són les tasques de precisió, de coordinació òculo-manual, de control de l’entorn, les habilitats psicomotrius o el mateix joc a l’hora de l’esbarjo (visió monocular i alumnat amb oclusions oculars).
Es comentarà per què han de dur un ull tapat i els efectes que produeix aquesta situació en el seu rendiment visual i ens ajudarà a comprendre les repercussions en el seu rendiment i en el mateix comportament de l’infant i, per tant, com actuar adequadament.
Va adreçada sobretot als mestres que treballen amb l’alumnat amb oclusions oculars, generalment a les edats de d’EI i CI, i mestres que a l’aula teniu algun nen o nena amb visió monocular, independentment de l’edat de l’alumne.
Us podeu inscriure aquí.