Naveguem per la xarxa

recursosdigitals

Navegant per la xarxa es pot trobar tot tipus de material educatiu. N’hem fet una petita selecció:

Del Departament d’Ensenyament

• Recursos Xtec: Col·lecció de recursos classificats per àrees temàtiques
  • Edu365: Portal del Departament d’Educació per a pares i alumnes, amb notícies, agenda, novetats, canals, xats i apartats per nivells educatius.
  • Arc: L’ARC és un espai al servei dels mestres i del professorat per compartir propostes docents de qualitat associades a les competències bàsiques i al currículum.
  • Merlí: és un catàleg de recursos educatius digitals desenvolupat amb l’objectiu de proporcionar a la comunitat educativa un entorn de catalogació, indexació i cerca de materials didàctics.

Altres

• EduCaixa: És la plataforma educativa de l’Obra Social “la Caixa”, especialment dissenyada per trobar-hi tot allò que es necessita per preparar i organitzar les classes. D’acord amb les línies d’actuació d’Obra Social “la Caixa” (ciència, cultura, valors socials i educació financera) i per nivell educatiu (infantil, primària, ESO, batxillerat i CF), ofereix tota mena d’eines i recursos educatius per utilitzar dins i fora de l’aula.
  • Educació i les TIC: És un portal de serveis dedicats a l’educació, que té com a objectiu principal proporcionar informació educativa. Els continguts es classifiquen en categories: matemàtiques, educació visual i plàstica, apps, llengua i literatura, medi natural i social, música, TIC, i altres; oferint, d’aquesta manera, una àmplia oferta d’informació seleccionada i especialitzada. A més, també s’ofereix una secció de difusió i promoció de projectes educatius, a fi de publicitar i donar a conèixer tot tipus d’iniciatives educatives agrupades en les seccions: material escolar, formació, llibres, extraescolars, jocs, apps educatives, mobiliari, i i més.
  • Revista Educación 3.0: És un mitjà de comunicació global amb la intenció de contribuir al canvi metodològic en les aules a través de les TIC i de les metodologies actives. Periòdicament publiquen recursos diversos i interdisciplinars.