Robòtica a l’Escola L’Esqueix

L’activitat s’ha dut a terme entre l’alumnat de 4t, 5è i 6è (enguany estan junts a l’aula).
Els reis ens van portar una capsa de Lego WeDo i ja havíem practicat una mica en parelles fent lliurement a l’estona de Pla de Treball alguns dels robots proposats pel programa.
Una mare de l’escola és professora de secundària i domina el tema de la robòtica. Durant el curs ja havíem fet un parell de tallers de Scratch (un per fer una posta de Nadal i un altre per representar la llegenda de Sant Jordi) i es va oferir per ajudar-nos també en un parell de sessions amb el Lego Wedo.
– Es va dedicar una sessió d’1h 30′ aproximadament per fer una explicació de les màquines simples i es van fer dues de les activitats proposades al programa de palanques.
– A la següent setmana es van dedicar vàries estones per representar una història amb robots de Lego Wedo que vam trobar per Internet. Primer vam triar 8 robots, vam pensar col·lectivament la història. A continuació, per parelles van construir els 8 robots, vam representar la història i després vam programar i vam fer funcionar els robots. (5h aproximadament)

Robotica a l’aula Esc L’Esqueix from CRP del Bages on Vimeo.