CRP del Bages. Butlletí octubre 2021

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades…

Setmana Bio. Iniciem l’hort escolar

Cicle de tres càpsules formatives entorn a l’hort escolar al llarg del curs. La segona càpsula la farem la primera setmana de febrer i explicarem com fer planter de ceba, tomàquet, enciam… a nivell didàctic mostrarem exemples de com treballar el concepte de llavor amb els nostres alumnes. Inscripció en aquest enllaç.

Dissabtes de ciència. Educació Infantil UManresa

Ja estan aquí els Dissabtes de ciència. Aquest dissabte 23 d’octubre començarà amb el curs de formació vinculat a la interpretació i representació de l’espai a Educació Infantil “Interpretació de mapes i maquetes del territori”a càrrec de Joan Llusà Serra.

Trobada de corals d’educació infantil i primària

Enguany celebrarem la XIX Trobada de corals d’educació infantil i primària que organitza el Departament d’Educació. El termini d’inscripció s’obrirà el dia 5 d’octubre i fins el 22 del mateix mes. Es preveuen unes jornades de formació per als mestres.

Trobada corals secundària CorArts 2021-22

En aquesta edició, des del Departament d’Educació proposen fer un petit tomb en l’organització de les trobades CorArts de corals.  La inscripció s’obrirà el dia 5 d’octubre i finalitzarà el 22 del mateix mes. Així mateix, es preveuen unes jornades de formació,  els detalls de les quals els trobareu a la web de les trobades.

Concursos, premis, ajuts

X(p)rimenta 2021. La ciència més jove

Comença el curs de forma creativa i original, participant en el concurs X(p)rimenta 2021 amb els teus alumnes. Anima’t, agafa la càmera i grava el vostre experiment científic! Es poden presentar els vídeos fins al 28 d’octubre de 2021

12a Edició del concurs wapps.cat!

Ja tenim aquí la 12a edició cel concurs Wapps.cat de creació de llocs web i aplicacions mòbils, pensat per alumnes des de cicle superior de primària fins a grau superior. Enguany han introduït algunes novetats estructurals al concurs

Setmana de la Ciència. “La ciència en primera persona”

L’activitat La ciència en primera persona que es celebrarà el dia 17 de novembre al matí. Enguany es manté la modalitat virtual. Està adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

VII Edició de RetoTech_Fundacion_Endesa

RetoTech_Fundacion_Endesa té com a objectiu formar professorat i alumnat en l’emprenedoria tecnològica, així com fomentar les vocacions STEM entre els més joves. El mes de juny de 2022 se celebraran els Festivals RetoTech_Fundació_Endesa, on els centres participants tindran l’oportunitat de presentar el seu projecte tecnològic.

Guia pràctica per TUTORITZAR un treball de recerca de batxillerat

La Universitat de Barcelona. Campus Mundet ha editat, en accés obert gratuït, la nova guia pràctica per tutoritzar un treball de recerca a batxillerat. Creiem que pot ser una bona eina de suport per al professorat de secundària. El podeu consultar i descarregar en aquest enllaç.

Classe sense fum. Prevenció del consum de tabac entre joves i adolescents

“Classe sense Fum” és un programa escolar de prevenció del tabaquisme coordinat per l’Agència de Salut Pública de Catalunya del Departament de Salut i el Dept. d’Educació en col·laboració amb altres institucions, com ASPB i Joventut. Diversos estudis han demostrat la seva efectivitat per reduir l’inici d’ús de tabac entre els adolescents

Tots som referents lingüístics!

Plataforma per la Llengua i els sindicats SEPC, USTEC-STEs i Intersindical-CSC impulsen la campanya “No t’excusis!” perquè els adults prenguin consciència del paper que tenen com a referents lingüístics davant del jovent.

Les Revistes del Mes – Setembre 2021

Ja podeu fer ús dels serveis de préstec i sala de lectura, a més dels serveis que oferim habitualment en línia (contrasenya ATRI). Aquí teniu les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació.

Biblioteca-Educació. Novetats d’innovació educativa

Heu vist quins llibres sobre innovació educativa han arribat a la Biblioteca? Estan a la vostra disposició per agafar-los en préstec. Els podeu demanar a la Biblioteca i centre documental del Departament d’Educació  Generalitat de Catalunya biblioteca.educacio@gencat.cat