CRP del Bages. Butlletí novembre 2019

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades…

Dissabte de ciència: Terra i Aigua

El dissabte 9 de novembre, la U Manresa ofereix un nou Dissabte de ciència dedicat a la terra i l’aigua. La jornada  i anirà a càrrec de la Fàtima Dalmau. És una activitat adreçada a mestres d’educació Infantil i primària. Per a més informació i inscripcions, feu servir aquest enllaç

6a Jornada de Geologia a la Catalunya Central

El proper divendres 15 de novembre de 2019, a les 16.30h i fins les 18.30 a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa, tindrà lloc la 6a Jornada de Geologia a la Catalunya Central, organitzada pel Geoparc de la Catalunya Central, l’UPC Manresa i el Camp d’Aprenentatge del Bages. Adreçada al professorat de secundària de biologia i geologia, inclosa al PFZ.  Podeu fer la inscripció.

XXII jornada ABEAM de didàctica de les matemàtiques

El proper dissabte 9 de novembre a l’ETSEIBes i a la FME es celebrarà la XXII Jornada ABEAM. Amb el lema “Diverses mirades, nous enfocaments” ens proposen tallers i activitats. El període d’inscripció serà del 15 d’octubre al 7 de novembre. Activitat inclosa en el PFZ

Concursos, premis, ajuts

6è concurs de booktrailers. Llegeix, prem el REC… i guanya!

El Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya convoquen el sisè premi de tràilers de llibres adreçat a joves, amb l’objectiu de dinamitzar i promoure la lectura, la cultura i les biblioteques. Aquí teniu les bases del concurs i el formulari d’inscripció.

13a edició del concurs educatiu “Joves i Mobilitat”

El RACC i el Servei Català de Trànsit conviden els educadors i joves de Catalunya  a reflexionar sobre una temàtica de plena actualitat: Joves, bicis, patinets… i seguretat viaria. Què fem? Enguany serà la 13a edició del concurs.  Aquí teniu les bases del concurs i l’enllaç per la inscripció.

Activitats per l’alumnat

30è aniversari de la Convenció sobre els Drets de l’Infant

Aquest 20 de novembre, el Dia de la Infància, coincideix amb la celebració del 30è aniversari de la Convenció sobre els Drets de l’Infant. Si us voleu unir a la celebració seguiu aquest enllaç.

Els hospitals a Manresa. Història d’una transformació

L’exposició “Els hospitals a Manresa. Història d’una transformació” es podrà visitar fins a finals d’aquest any 2019. La Fundació Althaia organitza visites guiades per a les escoles. Correu electrònic.

Conviure amb la polarització als centres educatius

Amb el títol “Conviure (amb la polarització) als centres educatius”, l‘Escola de Cultura de Pau de la UAB ha elaborat un document adreçat a mestres i famílies en el qual aporta consells i recursos per tractar de parlar a l’aula, o a casa, sobre la situació que s’està vivint actualment a Catalunya. Aquí us deixem l’enllaç a l’article.

Fotografies inèdites de Manresa del fotògraf Joan Artigues i Carbonell

Memoria.cat publica 6 fotografies inèdites de Manresa del fotògraf Joan Artigues i Carbonell , procedents del seu fons, que es conserva a l’Arxiu Nacional de Catalunya.