CRP del Bages. Butlletí abril 2021

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades…

Conferència: Les pràctiques de l’enginyeria a l’aula

El CESIRE organitza la quarta conferència del projecte “Connectat a la recerca” adreçat a docents de diferents nivells educatius. La conferència “Les pràctiques d’enginyeria a l’aula” serà el proper 13 d’abril de 18 a 20 h.

Convocatòria pública per a la participació dels centres en programes d’Innovació Pedagògica

El 15 de març es va obrir la convocatòria pública per a la participació dels centres en programes d’Innovació Pedagògica. El Departament ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i simplificació dels processos de participació. El termini general d’inscripció per participar finalitzarà després de 40 dies hàbils des de l’endemà de la publicació de la llista de programes que obren procés de participació(Termini fins al 12 de maig)

Visites virtuals guiades entre centres

El Laboratori de Transformació Educativa posa en marxa el proper mes d’abril les Visites Virtuals Guiades on 30 centres educatius de la Comunitat de Centres Referents del Laboratori de tota Catalunya obren les seves portes a tots els centres del territori i, en particular, als centres del Laboratori i de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa.Totes les visites s’emetran en directe a través del canal YouTube del Laboratori de Transformació Educativa i hi quedaran registrades per a una posterior visualització.

Presentació Jornada Les escoles lliures de violències

El proper dia 9 d’abril de 10h a 12h es durà a terme la presentació del pla Les escoles lliures de violències. Les Jornades s’emetran pel Canal de Youtube d’Educació i disposarem de Xat obert per a comentaris, aportacions o dubtes.

Jornada Pedagògica Joan Perucho

Amb motiu de la commemoració de l’Any Joan Perucho, el curs passat, el Departament d’Educació tenia previst celebrar la Jornada Pedagògica Joan Perucho .Aquesta jornada commemorativa, es va haver d’ajornar a causa de la pandèmia. Finalment tindrà lloc el proper 16 d’abril de 2021 de 17 a 20h de manera telemàtica.

Let’s Clean Up Europe 2021: Inscriu accions de neteja a un entorn natura

Del 7 al 9 de maig de 2021, es celebrarà la VIII edició del Let’s Clean Up Europe! Consisteix en una sessió online de presentació de recursos i experiències per dissenyar projectes educatius. El webinar organitzat per ARC tindrà lloc el 22 de març a les 17.30h.

Propostes per treballar la COVID-19 a l’escola

El Departament d’Educació amb col·laboració amb el Departament de salut han creat un blog amb propostes per treballar la COVID-19 a l’escola per educació infantil i per primària.

Path2Integrity. En temps de pandèmia, integritat a la recerca

La fcri Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, membre del consorci del projecte europeu Path2Integrity, posa a l’abast del professorat recursos i materials per treballar amb l’alumnat els principis que ha de tenir qualsevol recerca: fiabilitat, honestedat, respecte i responsabilitat.

Concursos, premis, ajuts

Concurs de llengua i entorn

El CNL Montserrat organitza la campanya “A l’abril cada paraula val per mil”, un concurs que consisteix en aparellar les 28 paraules que apareixen en els cartells de les botigues de Manresa.

Activitats per a l’alumnat

Projecte mEduTarraco

El Projecte mEduTarraco és una iniciativa d’un equip de 15 docents i està coorganitzat pels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, l’Ajuntament de Tarragona i el programa mSchools. Consisteix en un joc de geolocalització que es durà a terme entre l’1 d’abril i el 30 de maig.

Butlletí digital del BDR

Us fem arribar el Butlletí Digital del Banc de Recursos d’aquest segon trimestre del curs que han elaborat el grup de treball en xarxa dels CRP de Catalunya.