Biblioteca Escolar

El Departament d’Educació a través del Programa de Biblioteques Escolars impulsa la biblioteca escolar “puntedu” com un espai d’aprenentatge en el desenvolupament de les diferents àrees curriculars, fomentar l’hàbit lector i la recerca, el tractament i l’ús de la informació, i de fer de la biblioteca un servei, un recurs per al professorat i un espai obert a tota la comunitat educativa. En aquest apartat hi trobaràs informació, recursos, activitats de dinamització que et poden ajudar a organitzar i dinamitzar la biblioteca del centre.

Recursos:

Formació d’usuaris: Material per incentivar l’ús de la biblioteca escolar a primària i a secundària. Material elaborat en el marc de dos grups de treball del pla de formació per donar a conèixer i fomentar l’ús de la biblioteca a l’alumnat d’infantil, primària i secundària.

Concepte i organització de la biblioteca. Recull de recursos bàsics per organitzar una biblioteca escolar, des de com posar-la en marxa, eines 2.0 o les directrius IFLA/UNESCO per a les biblioteques escolars, entre d’altres.

Programa ePèrgam. És el programa de gestió en línia de biblioteques que s’oferix des del Programa de biblioteques escolars del Departament d’Ensenyament. Aquells centres que el volgueu obtenir heu de realitzar un curs telemàtic per obtenir els coneixements bàsics del programa.

Espai de llibres: biblioteca escolar. Llistat de llibres que disposem a la mediateca del servei educatiu del Bages sobre la biblioteca escolar: organització, dinamització, accés a la informació i la relació entre biblioteca escolar i la biblioteca pública.

La lectura, font de plaer i de coneixement. Butlletí digital. Recull de les novetats relacionades amb la lectura elaborat pel grup de treball en xarxa (La lectura, font de plaer i de coneixement) dels Centres de Recursos Pedagògics de Catalunya.

Altres enllaços:

Jornades de biblioteca i lectura a la Catalunya Central. Des de fa uns quants cursos l’equip ELIC i els CRP de la Catalunya Central organitzem a finals de juny una Jornada per dinamitzar les biblioteques, la lectura i donar a conèixer les experiències reeixides del territori.

Pla Lector del Bages Sud. Blog del grup de treball format pels representants de tots els agents educatius del Bages Sud: Escoles Bressol, Escoles d’E. Infantil i Primària, Instituts, Biblioteques municipals, Bibliobús i l’assessora LIC. L’objectiu és el foment de la lectura.

Certamen de Lectura en veu alta. Activitat impulsada pel Departament d’Ensenyament i Fundació Enciclopèdia Catalana per potenciar la lectura en veu alta entre els nois i noies de primària i secundària de Catalunya.