Apadrinem la Sèquia

El Parc de la Sèquia i el CRP del Bages dinamitzem l’activitat Apadrinem la Sèquia en el marc del programa del Departament d’Ensenyament Apadrinem el nostre patrimoni.

Apadrinem la Sèquia es basa en l’adopció d’un element diferent de la Sèquia per part dels centres educatius de la comarca, aprofundint en la seva història, cultura i els seus elements artístics o naturals. Es busca també que aquest coneixement sigui socialment rellevant i que arribi més enllà de la pròpia aula.
La finalitat educativa de l’Apadrinem la Sèquia és la de fomentar la motivació de l’alumnat com a protagonista del seu propi procés d’aprenentatge a partir d’un element prou conegut com és el canal de la Sèquia. El projecte permet el treball interdisciplinari des de diferents àrees curriculars i la utilització de diverses metodologies.

Centres participants Element apadrinat
Escola Puigberenguer (Manresa) El Roure Gros
FEDAC – Manresa (Manresa) Mas de Sant Iscle
Escola Guillem de Balsareny (Balsareny) La Resclosa dels Manresans
L’Aqüeducte de Santa Maria
Escola La Serreta (Santpedor) Casa del Sequiaire de Santpedor
Escola La Sèquia (Manresa)

La Barraca de Vinya
El Pontarró
L’Alzina de Sant Iscle
Els Regants
L’Aigua
El Misteri de la Llum

En aquest enllaç del Parc de la Sèquia hi trobareu el recull de tots els treballs elaborats per part de l’alumnat dels diferents centres.