CRP del Bages. Butlletí juliol 2019

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Reconeixement de pràctiques educatives de referència. CS

Us informem que el 28 de juny de 2019, es va publicar al DOGC la RESOLUCIÓ EDU/1720/2019 per la qual s’obre convocatòria per al reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica.  El termini per a presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació necessària, és des de l’endemà de la publicació al DOGC fins el 30 de setembre de 2019.Trobareu tota la informació de la convocatòria al Portal XTEC i al Portal de centre

Tallers, cursos, jornades…

La Xarxa de Competències Bàsiques al Diari de l’Educació

L’espai de periodisme educatiu “El Diari de l’Educació” va publicar un article molt interessant sobre la tasca realitzada a la Xarxa de Competències bàsiques durant aquests17 anys, posant el valor el treball dels centres, dels equips impulsors, del CRP i de tots els que busquem compartir maneres de fer tot teixint una xarxa de coneixements. Aquí teniu l’article.

Revista del Projecte AMiC curs 2018-2019

Ja tenim la publicació digital de la Revista AMiC. El projecte Art Mestres i Creació d’enguany ens reptava a desenvolupar un projecte a partir de dues consignes, una per tal d’iniciar les tasques amb un mateix fil conductor, la paraula METEO

La neurociència dels ambients

El proper dijous 5 de setembre, a les 17.30h, a la Sala d’Actes de la FUB1 la Dra. Beatriz Fagundo i la Sra. Bianca Mur, ens oferiran de nou la conferència La neurociència dels ambients.

Les matemàtiques i la vida

S’amplia l’oferta d’activitats educatives al Museu de la Tècnica, des de finals de gener a juny de 2020, en motiu de l’exposició temporal “Les matemàtiques i la vida” desenvolupada pel Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya s’ofereixen una sèrie d’activitats de l’àmbit STEAM per tots els nivells educatius (des d’educació infantil fins a batxillerat)

Buidat d’articles de les revistes educatives. Tercer trimestre

Aquí teniu un buidat dels articles que s’han anant publicant a diferents revistes entre els mesos de maig a juliol i que ens han semblat útils i interessant. Teniu aquestes publicacions a la vostra disposició a la mediateca del CRP del Bages,  podeu demanar-les en préstec mitjançant elformulari de préstec de la nostra pàgina web. Per accedir a l’índex dels articles podeu fer servir aquest enllaç.

Concursos, premis, ajuts

RoboCAT 2020. El campionat de robòtica de Catalunya

L’Associació El Racó dels Robotaires us convida a participar en la 5a edició de la RoboCAT.

Els cursos de preparació, adreçats a mestres, professors i educadors que vulguin participar a la RoboCAT 2020, es celebraran en les següents dates:
– Curs de preparació de la Catalunya Central: dimecres 25 de setembre de 2019 de 18 a 20 hores a la Universitat de Vic.
– Curs de preparació de Barcelona: dijous 26 de setembre de 2019 de 18 a 20 hores al Centre Cívic del Convent de Sant Agustí.
– Curs de preparació de Girona: divendres 27 de setembre de 2019 de 18 a 20 hores a la sala d’actes del Centre Cívic del Barri Vell-Mercadal.
Trobareu tota la informació a la pàgina web robocat.cat

IX Edició del Premi Participa a l’Escola

Està obert el període de presentació de projectes que busquen construir una escola participativa i democràtica. El centre guanyador de cada modalitat rep 5.500€ i un diploma de reconeixement que es lliura en un acte al propi centre durant el curs següent al qual s’ha produït l’experiència. Pots presentar la teva proposta fins el dia 31 de juliol de 2019. Aquí tens més informació.