2.0 Tools for Communicative Competence Development

Hem recollit les eines que es van mostrar a la presentació 2.0 Tools for Communicative Competence
Development, realitzada per Ricard García, en el marc del cicle de conferències TALKING ABOUT ENGLISH
LANGUAGE TEACHINGDes d’aquest enllaç podeu accedir a la seva presentació (Prezi).
Podeu trobar també aquestes i un bon recull d’altres eines interessants al
CREA de l’Edu365.

ANIMACIÓ
domo animate DOMO ANIMATE Eina en línia que permet crear històries animades de manera senzilla. Es poden introduir cinc famílies diferents de personatges en diferents ambients i en cada un es poden modificar alguns elements només passant el ratolí pel damunt: podem canviar, de situació, de mida, de perspectiva i crear tantes escenes com vulguem. Es pot utilitzar sense registre. Un exemple.
Tutorial de Domo Animate a Youtube
bombay tv BOMBAY TV Subtitula pel·lícules i/o anuncis d’estil Bollywood . VOKI
voki VOKI És un widget que permet crear un “avatar” un personatge animat i personalitzat. L’aplicació permet afegir-hi veu des d’un arxiu d’àudio o escrivint el text des de l’ordinador o bé enregistrar-la directament amb un micròfon
Voki personajes que hablan Educ@con TIC
PER CREAR HISTÒRIES I PROJECTES
storybird

STORYBIRD Eina per a crear contes i històries en línia i compartir-les a la xarxa. Ofereix una gran varietat d’imatges classificades per categories i la possibilitat de construir històries de forma col·laborativa. Les històries creades poden ser públiques o privades. És una eina adequada per a treballar la lectura i l’escriptura en qualsevol llengua.
Cal registrar-se i ofereix una opció per a docents
En els següents enllaços ,trobareu algunes ajudes per al seu ús:
Storybird: A Simple Guide for Teachers and Students

Crea y ilustra cuentos con Storybird
Creamos juntos con Storybird

inklewriter INKLEWRITER
Eina gratuïta dissenyada per escriure i publicar històries interactives.
Introducing inklewriter!
Vídeo tutorial a Youtube
STORIFY STORIFY Lloc web per crear i emmagatzemar històries, relats i cronologies utilitzant el contingut dels mitjans socials com Youtube, Twitter, Flick o Facebook entre d’altres. L’editor d’Storify ofereix la possibilitat de recopilar la informació dispersa dels mitjans socials i transformar-la en una narrativa coherent i estructurada.
Descripció i tutorial (Observatorio tecnològico)

Tutorial

Tutorial (Vimeo) en anglès

POPCORN MARKET POPCORN Market Una eina gratuïta per crear vídeo mitjançant el creuament de continguts de diferent fonts de la xarxa. Vídeo, text i web en una sola història
kerpoof KERPOOF Crea còmics i històries de manera senzilla.
FODEY Crea de manera ben senzilla un retall de diari on podeu escollir la vostra pròpia notícia o la història
Vyou Vyou Construeix una comunitat al voltant d’ interaccions de tipus preguntes i respostes a través de vídeo, tant a la web com a través d’aplicacions mòbils.
tellagami TELLAGAMI és una eina (dissenyada per IOS) que l’ajuda a explicar i compartir una història curta, narrar una experiència, o compartir una idea, crear una broma o enviar una salutació personalitzada.
COL·LABORA I CREA
Spaaze SPAAZE Mural/tauler en línia que permet de forma col·laborativa reunir, organitzar vídeos, fotografies, imatges, sons, text i enllaços. Es pot utilitzar per fer pluja d’idees, publicar comentaris, iniciar i compartir relats, recollir imatges … Proporciona un marcador que s’arrossega a la barra de preferits del navegador que permet recopilar de manera ràpida els contingus que ens interessin. Exemple

Tutorial d’Spaaze a Youtube ( en anglès)

wallwhisher WALLWISHER  Una manera diferent de fer treball col·laboratiu i de posar coses en comú en un tauler digital. L’eina permet posar un títol al tauler, personalitzar el fons i a partir d’aquí inserir text, àudio vídeo, imatges, notes (160 caràcters), p.e pot ser útil per fer una recollida d’idees col·lectivament abans d’escriure un text.
L’aplicació proporciona un codi que permet embedir-lo en blogs, wikis…  Exemple
Tutorial
collaborize classroom COL·LABORIZE CLASSROOM Una manera d’involucrar els estudiants i augmentar la seva participació en l’aprenentatge. Ofereix als professors i alumnes una plataforma per participar en activitats en línia, tasques i discussions. Permet incloure-hi  arxius multimèdia, documents , vídeos, fotos i arxius PDF

Get Started fast with Collaborize Classroom  (vídeo)

voicethread

.

irubric

VOICETHREAD Una eina que permet

crear àlbums multimèdia el els quals hi podem inserir documents (PDF Microsoft Word, Excel, and PowerPoint),
imatges, àudio i vídeos Permet també mantenir converses al voltant de
continguts multimèdia (fotografías, vídeos, presentaciones…) tot en una
sola
pàgina web.
Conversaciones colaborativas multimedia con VoiceThread (educ@conTic)
Tutorial (pdf)

Irubric  Sistema d’elaboració de rúbriques de seguiment dels resultats d’aprenentatge dels estudiants i alineació amb uns estàndards establerts.

Què és una rúbrica
Banc de rúbriques