Coeducació per una educació no sexista | Curs a distància

Properament es realitzarà la formació telemàtica destinada a adquirir estratègies i metodologies per a impulsar la coeducació, adreçada a les persones referents dels consells escolars i docents interessats de centres d’educació infantil i primària. La formació tindrà lloc entre el 2 i el 15 de juliol. El termini per inscriure’s finalitza el 31 de maig.

En el següent enllaç trobareu més informació: http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/formacio-estiu/coeducacio/

9000770500 Coeducació per una educació no sexista
2017-2018 Curs telemàtic. Educació Infantil-Primària. 2/7/2018 – 15/7/2018 (20 hores) VT Curs a distància INSCRIPCIÓ (fins el 31/05/2018)

Detall de l’activitat

Persones destinatàries: Mestres persones referents dels consells escolars del centres d’educació infantil i primària

Requisits de certificació: El dret a certificació de l’activitat estarà subjecte a la superació de les tasques fixades en cada mòdul i del projecte final de treball.

Descripció: Formació destinada a adquirir estratègies i metodologies per a impulsar la coeducació, adreçada a les persones referents dels consells escolars i docents interessats.

Objectius:

• Actualitzar coneixements entorn a l’escola coeducativa a partir de les necessitats que sorgeixin de la pràctica dels centres educatius.
  • Conèixer la normativa que regula la coeducació i la igualtat real i efectiva entre homes i dones i les responsabilitats que se’n deriven.
  • Aportar el coneixements bàsics per ampliar el concepte de coeducació i garantir la confiança necessària en els pràctiques coeducatives.

Continguts:

– Marc normatiu legal bàsic en coeducació i igualtat real i efectiva entre homes i dones.
– Escola mixta i escola coeducativa.
– Llenguatges verbals i gràfics inclusius.
– Materials didàctics que promoguin un tracte equitatiu entre homes i dones.
– Incorporació dels sabers de les dones al llarg de la història i les tasques de cura envers les persones i els espais.
– Orientació professional i acadèmica no estereotipada i sense discriminacions sexuals ni socials.

Organització: Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Infantil i Primària / de l’Educació Secundària