Bee-bots

Els alumnes programen el moviment del robot amb els comandaments, creant una seqüenciació d’ordres per tal que el Bee-bot arribi allà on se li hagi demanat. Aquest tipus d’activitat ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius, fomenta el raonament lògic i estructura el pensament. El servei educatiu disposa de 6 bee-bots.

El Bee-Bot ha estat dissenyat com un robot d’ús molt senzill.
A la seva base (la panxa de la Bee bot), trobareu 3 interruptors + el connector USB:

1. Botó ON/OFF del robot.
2. Botó ON/OFF del sensor (és per detectar o no, altres Bee bot)*.
3. Botó ON/OFF del so (el robot pot emetre sons).
4. Connector USB per recarregar la bateria.

A la part superior (esquena), trobareu els botons de direcció:

1. Botons de fletxes: Són per programar els passos que ha de seguir la nostra abella.
2. Botó pausa: Para la Bee bot durant 1 segon, mentre està executant les ordres.
3. Botó “Go”: És el botó per executar les ordres abans indicades. Un cop clicat aquest botó, trigarà uns segons a començar.
4. Botó “X”: És per esborrar els passos de la memòria i poder introduir de nous.

Quan l’encengueu, la memòria es buidarà esborrant totes les seqüències anteriors.
Si preneu la tecla “Go” sentireu un so, però no es mourà.
Si premeu els botons de direcció (fletxa endavant, endarrere, dreta o esquerra) i premeu “Go”, veureu com l’abella realitza els passos programats.

Quan finalitzi les ordres, sentireu un so que us avisarà que ha acabat (es pot deshabilitar si es desitja).

Atenció! Si la memòria està plena, no podreu introduir nous passos.
Haureu de clicar el botó “X” i esborrar tots els comandaments.

* Aquesta característica només és present en un dels 6 exemplars del CRP.

CONTINGUT:

•6 Bee-bots recarregables.
•1 estació de recàrrega per 6 Bee-bots.
•6 cables USB de càrrega individual.
CARPETA AMB:
•1 làmina din A4 plastificada amb les instruccions de funcionament dels botons.
•1 tapís amb quadrícula del conte de LA CAPUTXETA VERMELLA (24 làmines din A4 numerades) i les instruccions de muntatge.
•1 plantilla din A4 plastificada i una còpia a paper de PROGRAMEM BEE-BOT.
•1 funda de plàstic amb 7 fitxes PROGRAMEM BEEBOT.
•1 funda de plàstic amb un RECULL DE PROPOSTES D’ACTIVITATS en imatges.
•1 funda plastificada amb TARGETES per col·locar al tapís.
•1 dossier amb el recull d’experiències amb Bee-bots del grup de treball “El racó de robòtica a infantil i CI” del CRP Maresme II curs 2017/18.
2 TUBS amb:
2 TAPISSOS LINEALS 10X1