Calendari científic escolar 2022

El “Calendari Científic Escolar 2022” està dirigit principalment a l’alumnat d’educació primària i secundària obligatòria. Cada dia s’ha reconegut un aniversari científic o tecnològic com, per exemple, naixements de persones d’aquests àmbits o commemoracions de troballes destacables.

El calendari s’acompanya d’una guia didàctica amb orientacions per al seu aprofitament educatiu transversal a les classes. Aquestes propostes didàctiques parteixen dels principis d’inclusió, normalització i equitat i s’acompanyen de pautes generals d’accessibilitat. Per fer-ho, es proporcionen tasques variades que inclouen un ampli rang d’habilitats i nivells de dificultat i que, desenvolupades de manera cooperativa, permeten fer a tot l’alumnat aportacions útils i rellevants. A més, inclou un annex amb una selecció d’efemèrides amb una redacció senzilla a mode de referent per treballar amb l’alumnat més petit amb dificultats comunicatives. Seguint els principis d’accessibilitat i disseny universal, el contingut del calendari també ofereix en un format accessible (text pla) per a la seva entrega mitjançant TTS, lectors de pantalla, línies Braille, etc.

El calendari i les guies estan disponibles en obert per a la descàrrega gratuïta a la pàgina web de l’IGM. (www.igm.ule-csic.es/calendario-cientifico)

Proyecto FECYT – FCT-20-16375

Calendari científic escolar 2022 (català)