Pla de les escoles lliures de violències

Presentació del Pla de les escoles lliures de violències en format virtual. En aquest acte es dóna el tret de sortida al Pla de les escoles lliures de violències, per tal de donar resposta a totes les situacions de violència en l’àmbit educatiu.

USAV- Unitat de Suport a l’Alumnat víctima de Violència
Correu: usav.educacio@gencat.cat
Telèfon: 900 92 30 98

Jornada acompanyada d’experteses en la temàtica on es presentarà la nova web app, una eina per denunciar situacions de violència, trencar el silenci i oferir ajuda especialitzada per a l’alumnat i tota la comunitat educativa.

El programa consta de:

·       Presentació institucional.

·       Presentació de la Unitat de Suport a l’Alumnat en situació de Violència (USAV).

·       Entrevistes a càrrec d’expertes en violències

o   Emilie Rivas, de Save the Children

o   Montse Pineda, de Creación Positiva

o   Montserrat Vilarrasa, de Fundació catalana síndrome de down

·       Presentació de l’eina per a la comunicació de casos

FONT: Nodes Educació inclusiva

Històricament s’han tolerat actuacions i actituds d’una societat que si s’autoreconeix com a democràtica no pot acceptar. Durant anys, la nostra societat ha silenciat casos de violència sexual que quan algú s’atreveix a denunciar, molts coincideixen a assenyalar que eren uns fets coneguts per tothom però que mai ningú va fer res per impedir. De la mateixa manera, moltes vegades s’han menystingut casos greus d’assetjament, de racisme, d’homofòbia i molts comportaments masclistes, siguin lleus o greus.

Pla les escoles lliures de violències