Tallers de ciència i pensament crític

Caçadors de mites és un projecte de la FECYT que busca formar l’alumnat en el funcionament del mètode científic, dotar-los del coneixement que els permeti ser menys vulnerables a la influència de falses creences i prendre decisions formades, així com ensenyar-los a dissenyar les seves pròpies investigacions per invalidar mites quotidians i discriminar l’evidència científica de la pseudociència i la “mala ciència”.

Conviden a estudiants de 2n, 3r i 4rt d’ESO a treballar guiats per un docent: hauran de triar un dels reptes proposats, o proposar un repte de temàtica lliure, i resoldre’l al llarg de el curs, comptant amb l’assessorament dels seus investigadors.

A final de curs, se seleccionaran les millors propostes per presentar-les al I Minicongrés de Caçadors de Mites.

A l’acabar el projecte, l’alumnat haurà passat la primera fase d’entrenament per convertir-se en autèntics “Caçadors de mites”. La veritable prova la viuran en el seu dia a dia, quan, com a ciutadans disposin de les eines necessàries per realitzar una presa de decisions informada.

Ja s’estan oferint tallers presencials per a 2n, 3r i 4t d’ESO. Aquests tallers tindran lloc durant el primer trimestre del curs 2021-22 en  i estan dissenyats especialment per a fomentar el pensament crític i disminuir certs biaixos.

Els tallers que es faran a Tarragona es faran entre l’1 i el 5 de novembre.

Pots llegir més informació i inscriure a les teves classes a aquí.