RecerKids-Recerca científica

VI edició del programa

Enguany us proposen investigar sobre la biodiversitat i l’ornitologiaDescobriu-ho tot sobre la VI edició i inscriviu-hi la vostra classe!

Teniu temps fins al 31 d’octubre.

Recerkids és una iniciativa impulsada per la Direcció General de Recerca dins del seu programa d’activitats pedagògiques, que tenen l’objectiu de divulgar la ciència a les escoles i donar a conèixer la tasca dels centres de Recerca de Catalunya.

El programa Recerkids es divideix en dues fases. En la primera, els estudiants de 5è i 6è de Primària desenvolupen una recerca científica a l’aula, i en la segona presenten els resultats en un congrés científic.

Objectius del programa

Familiaritzar l’alumnat d’educació primària amb les característiques, la metodologia i les eines del treball científic.

Promoure la creativitat i la innovació entre l’alumnat, així com la capacitat de resoldre interrogants i reptes mitjançant el mètode científic.

Fomentar vocacions científiques entre els nens i les nenes, despertar-ne la curiositat intel·lectual i potenciar l’actitud d’observació i d’anàlisi del món.

Treballar la ciència de manera pluridisciplinària integrant també coneixements de llengua, art, comunicació…

Donar a conèixer entre el públic escolar l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya.

Establir lligams entre la comunitat científica i l’educativa, tot fomentant el diàleg i l’intercanvi de coneixements entre professionals de la recerca, professorat i alumnat.