Mart, una aposta del tot al vermell

Aquest curs, des del CRP de l’Alt Camp organitzarem dues activitats per potenciar el coneixement científic adreçades a l’alumnat del primer cicle de l’ESO i també a tot el professorat que pugui estar-ne interessat. Les activitats tractaran sobre l’univers i l’espai i aniran a càrrec del científic Joan Anton Català

Us detallem a continuació les dues activitats:

Activitat 1: (Alumnat de 1r-2n d’ESO)/Format telemàtic

– Xerrada sobre el planeta Mart i la seva exploració: Mart, una aposta del tot al vermell

– Data: 21 d’octubre del 2021 al matí

• Objectius:
    – Conèixer els objectes del Sistema Solar i, més en detall, com és Mart, quin interès té per a la humanitat i l’esforç exploratori actual.

– Parlar sobre la cerca de vida més enllà de la Terra i el que significaria la seva descoberta.

– Imaginar com serà l’arribada de l’home a Mart.

– Taller relacionat amb aquesta temàtica: Dissenyant la nostra missió cap a Mart

– Data: 16 de novembre de 2021 al matí

• Objectius:

– Pensar com resoldre alguns aspectes relatius al viatge i l’arribada a Mart per tal de reforçar coneixements sobre temes bàsics com ara la gravetat, les composicions de les atmosferes planetàries, la utilització de recursos (com ara l’aigua), etc.

Activitat 2: (Professorat i famílies)

– Conferència sobre la vida, la seva aparició a la Terra, la possibilitat de vida més enllà del nostre planeta, i la fortuna de la nostra existència: La fortuna de la vida

– Data: 15 de març de 2022 a les 17:30 h

• Objectius:
    – Reflexionar sobre l’enorme fortuna de ser vius, ateses les moltes “casualitats” que la natura ha conjugat.

– Saber quan va aparèixer la vida a la Terra i algunes hipòtesis de com ho va fer.

– Conèixer on i com estem cercant (i cercarem) vida fora del nostre planeta, tant pel que fa a vida elemental com també civilitzacions.

– Reflexionar sobre què significaria aquesta descoberta de vida.

Totes les activitats seran gratuïtes.