Lletres a les aules curs 2017-2018

Lletres a les Aules és un programa de foment de la lectura i de promoció de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua. D’aquest programa se’n beneficien els centres educatius d’ensenyament primari, secundari i d’adults.

Lletres a les Aules disposa de dues modalitats: Autors a les Aules i En Veu alta.

Amb Autors a les Aules un autor inclòs al programa estableix un diàleg obert i dinàmic amb l’alumnat, compartint experiències, dubtes i propostes al voltant de la creació i la lectura. Podeu trobar el llistat d’autors inclosos en el programa, el cost de l’activitat, les condicions de participació i material que us pot servir de guia per preparar l’activitat a Autors a les aules.

A la sol·licitud haureu d’indicar 3 autors per ordre de preferència, la lectura que treballaríeu en cada cas, triar 3 dates orientatives per fer l’activitat (que hauran de ser del segon o tercer trimestre, és a dir, de gener a juny) i indicar la persona de contacte que es farà càrrec de l’activitat i que rebrà totes les notificacions relatives al programa. És important que empleneu tots els camps que contenen un asterisc vermell perquè són obligatoris, si els deixeu en blanc el programa no desarà la sol·licitud.

En veu alta consisteix en un taller amb un actor o actriu que llegirà en veu alta una antologia de textos treballada prèviament a classe per alumnat.

Cada antologia està elaborada entorn un eix temàtic i pensada per a unes edats concretes.

Podeu fer les vostres sol·licituds fins al 31 d’octubre.