Entre fakes. Educació mediàtica

Avui dimarts 26 de novembre, a 2/4 de 6 de la tarda, al CRP de l’Alt Camp, tindrà lloc la conferència Entre fakes. Educació mediàtica, a càrrec de Francesc-Josep Deó, periodista i professor de tecnologia a Educació Secundària. És fundador i coordinador de la revista AulaMèdia i de l’Escola d’estiu d’Educació en Comunicació. Formador de formadors de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona. Ha col·laborat en diferents publicacions pedagògiques i periodístiques.

Més enllà de la pregunta de si cal que entrin, o no, els mòbils a les aules, en l’àmbit de l’educació s’obren algunes preguntes difícils de respondre. Una d’elles fa referència a l’educació en el camp de la comunicació: per quan una educació mediàtica integrada en el currículum de l’educació primària i secundària del segle XXI?

Una educació del segle XXI que no tingui en compte la “comprensió lectora” de l’alumnat sobre els continguts de les pantalles, una societat que només quantifiqui el consum de mitjans però que no valori la capacitat de la ciutadania per generar una mirada crítica sobre els mitjans de comunicació, no només és una societat analfabeta en el camp de la lectura crítica dels continguts mediàtics, és una societat mal·leable i manipulable social i políticament.