Dia de les Biblioteques

Dia 24 d’octubre: Dia de les Biblioteques

Des del programa de biblioteca escolar “puntedu” fan una proposta per celebrar aquest dia: us animen a publicar una fotografia, vídeo o text fent alguna activitat a la biblioteca.

Trobareu més informació a la següent pàgina:

Dia de les biblioteques

Biblioteques: llegir, aprendre, descobrir
L’edició d’aquest any, sota el lema “Biblioteques: llegir, aprendre, descobrir” se centra a destacar el paper de les biblioteques de diferent tipologia com a espais lliures, diversos i oberts per a l’accés a la cultura i el coneixement, a partir de la lectura i de el conjunt de recursos que permeten l’aprenentatge i possibiliten la descoberta d’altres idees, altres persones, altres cultures i altres mons.

Finestres per llegir

En essència, les biblioteques són una finestra oberta a la lectura. Una lectura que va més enllà de l’edifici de la biblioteca, ja que permeten portar la lectura allà on estiguin els seus usuaris, gràcies a el préstec i ara més que mai als serveis de préstec a través de diferents plataformes digitals. Busquem promoure, difondre i celebrar tots aquests serveis de les biblioteques que ens acosten a la lectura.

Espais on aprendre

Totes les tipologies de biblioteques, públiques, escolars, universitàries, especialitzades i nacionals i regionals constitueixen espais d’aprenentatge a tots els nivells. Ofereixen una àmplia varietat d’eines i serveis que busquen impulsar l’aprenentatge tant individual com col·lectiu, amb l’objectiu que els ciutadans puguin adquirir nous coneixements transformadors que permetin generar canvis en l’àmbit acadèmic, professional, personal i d’oci.

Llocs per descobrir

Però no només es tracta de l’adquisició de coneixements, sinó també de l’enriquiment personal: obrir la ment, generar noves idees. És important visibilitzar les biblioteques com a llocs de descobriment que permeten connectar amb altres persones de la comunitat i amb el desconegut. Per això s’inclouen a les biblioteques nous espais, activitats i usos que els permeten afermar-se com un servei essencial per a la ciutadania.

Iniciatives
Disseny d’un cartell commemoratiu per part de la il·lustradora extremenya Mayte Alvarado. Està disponible en les diferents llengües cooficials i personalitzat amb els logos de les diferents comunitats autònomes.
Elaboració d’un vídeo commemoratiu, en línia amb el lema d’aquest any: ‘Biblioteques: llegir, aprendre, descobrir’. Es publicarà al llarg del mes d’octubre a la pestanya ‘Videos’.

Els hashtag que es faran servir seran #DiaDeLesBiblioteques #LlegirAprendreDescobrir