Projecte PirosLife · L’ós bru dels Pirineus

PirosLife · L’ós bru dels Pirineus és una proposta centrada en un territori, el Pirineu. Les activitats van dirigides a la sensibilització i conscienciació, al coneixement dels principis ecològics, a l’aprenentatge per a la gestió i conservació del patrimoni natural i cultural, a la comprensió dels problemes socioambientals i a la discussió de possibles vies de solució al Pirineu. El seu enfocament és multi-disciplinari, amb incidència sobre els aspectes del medi físic, biològic i social, i busca integrar diferents aproximacions, de manera que faciliti l’adquisició de coneixements i procediments i la reconsideració dels valors,  amb respecte a l’espai natural Pirinenc.

La proposta s’estructura en quatre grans àmbits destinats a l’ensenyament-aprenentatge d’una selecció de conceptes, procediments i valors que considerem útils per fomentar la transició cap a una societat més coneixedora de la riquesa dels seu patrimoni natural i social: L’ós bru, l’habitat pirinenc, espai compartit i cultural i patrimoni

L’ós bru com a element emblemàtic del Pirineu, serà el protagonista de les diferents activitats que ens permetran apropar i donar a conèixer aquest ecosistema als alumnes. S’ofereixen maletes pedagògiques pels diferents cicles de Primària i per a Infantil amb un recull de materials naturals i d’altres eines que permeten treballar les propostes didàctiques .

Les escoles de l’Alta Ribagorça treballaran durant el  curs el Projecte.

Vegeu imatges de l’Escola Ribagorçana ,i de la ZER de l’Alta Ribagorça  també de la Vall de Boí , d’ Espluga de Serra .