Experiència amb Bee Bot: GEOMETRIA BÀSICA (Escola Soler de Vilardell)

imagen7

Títol de l’activitat:   GEOMETRIA BÀSICA
Centre educatiu: Escola Soler de Vilardell
Autora: Eva Blanch
Nivell educatiu: 1r

Informació bàsica:
Aquest segon trimestre hem començat a treballar amb les BeeBot amb els alumnes de Cicle Inicial de l’escola. Aquí podeu trobar una petita descripció de les activitats que hem fet amb els alumnes de Primer.
Treballem en petits grups de 7 alumnes a l’espai del passadís on hem construït una quadrícula al terra, diposen de figures geomètriques de fusta, fotos d’objectes reals amb les formes que volem treballar, fletxes de diferents formes plastificades.
Les competències que es treballen són:
– Matemàtica (geometria, lateralitat i situació en l’espai)
– Aprendre a aprendre
– Digital (llenguatge de programació bàsica)
– Lingüística (llegir interpretar els cartells amb els noms de les figures)

Objectius:
– Treballar la geometria en volum.
– Reconèixer les formes geomètriques a la realitat.
– Relacionar les formes geomètriques amb els seus noms.

Desenvolupament de l’activitat:
La primera activitat té per objectiu descobrir l’abella: Què volen dir el botons i com es desplaça. per fer-ho em creat una quadrícula amb cinta adhesiva al terra del passadís, amb les mesures corresponents, de manera que els alumnes puguin anar desplaçant el beebot per una superfície gran, i així podran experimentar amb els botons de programació.
Un cop coneixen el funcionament es presenten les figures de fusta bàsiques: cub, prisma, cilindre, con, piràmide i esfera. Es col·loquen sobre la superfície i es demana als alumnes que facin desplaçar el beebot des d’un punt determinat fins a la figura corresponent que està representada per una imatge (paperera prísmica, paperera cilíndrica, piràmides d'Egipte, pilota de bàsquet, con de carretera, capsa de fusta, que prèviament hem comparat tots junts), de manera que els alumnes han de fer una extrapolació cap a objectes reals.
El següent pas serà fer parelles entre les imatges i els noms situats aleatòriament sobre la superfície.
Progressivament es va complicant l’activitat posant paranys de manera que no puguin passar per una casella i hagin de pensar com arribar a la figura demanada.
La següent activitat serà treballar sobre el paper per imaginar els “camins” que haurà de recórrer el beebot per arribar a la figura passant per la casella on hi ha el nom, per passar a programar i fer evolucionar el beebot per la superfície donada.
Aquesta activitat es duu a terme un cop per setmana a l’espai de racons matemàtica.

Més informació: VIDEO