ELIC

Equips d’assessorament i orientació en llengua, interculturalitat i cohesió social

Els ELIC basem el nostre treball en donar suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.

Els ELIC formen part dels serveis educatius de zona (SEZ) conjuntament amb els centres de recursos pedagògics (CRP) i els equips de d’assessorament psicopedagògic (EAP).

Destinataris

Els destinataris són els centres educatius, els equips directius, el professorat, l’alumnat i les seves famílies i altres agents de la comunitat educativa.

Finalitat

Promoure la cohesió social mitjançant l’ús de la llengua catalana com a eix vertebrador i l’educació intercultural basada en la igualtat, la solidaritat i el respecte a la diversitat de cultures.

Objectius
  • Assessorar al professorat i als equips docents en la resposta educativa a l’alumnat de cultures minoritàries.
  • Donar suport al professorat i equips docents en la millora de l’atenció a la diversitat cultural i social i la inclusió de tot l’alumnat.
  • Col·laborar amb altres agents socials i educatius de l’entorn municipal o territorial per tal d’oferir una atenció integrada i comunitària.
  • Col·laborar conjuntament amb el servei educatiu de zona per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
Funcions
En l’àmbit dels centres educatius 

Assessorament, suport i orientació en:

  • inclusió i atenció a la diversitat cultural i social
  • prevenció de situacions de risc
  • promoure el coneixement i l’ús de la llengua catalana
  • interculturalitat, convivència i cohesió social
  • processos d’aprenentatge: metodologies, recursos i pràctiques inclusives
En l’àmbit de la zona

Assessorament, suport i coordinació a la zona relacionat amb els plans educatius d’entorn (PEE) en:

  • Detecció de necessitats comunitàries i establiment d’objectius comuns
  • Impuls a la creació de PEE
  • Planificació de processos d’aprenentatge comunitari
  • Impuls o creació de grups del treball o reflexió interprofessional
  • Dinamització i seguiment de les actuacions
  • Promoció de la representació i la participació de tota la comunitat educativa
  • Impuls a la creació de xarxes de centres
  • Coordinació de les accions relacionades amb els recursos socials o personals d’altres administracions
  • Elaboració de la memòria amb valoracions i propostes de millora
  • Col·laboració en alinear els objectius dels plans educatius d’entorn amb els plans educatius de ciutat i de centre
  • Coordinació del PEE amb altres projectes de la zona
Professionals de l’equip ELIC del Vallès Oriental I
  • Carme Expósito
  • Mercè Altimira