L’ART A LES NOSTRES AULES

La Mia Martí ens fa reflexionar sobre com entra l’ART a l’escola, a l’aula, als nostres tallers, espais…

Aquestes són algunes de les reflexions que vam compartir i que ens poden guiar per fer espais artístics de qualitat als centres:

“L’art l’entenem com un do, cal entendre-ho com un dret” Fernando Hernández Catedràtic U.B.

L’infant ha de saber expressar-se mitjançant l’art. És un mitjà per comunicar-nos amb l’entorn. És transformador i experiencial. Només des d’aquesta mirada podem planificar les propostes d’activitats en els nostres espais artístics a les escoles.

“Tractem els infants com artistes” Mia Martí

Mirem els infants tant des del seu vessant creador i també com espectador. Necessitem que els nostres alumnes tinguin una visió crítica i hem d’ajudar-los a forjar el seu propi gust personal.

“No cal tenir destresses, saber dibuixar,.. per poder crear” Mia Martí

Tàpies.
Mitjó. Antoni Tàpies.

L’important és que cada infant deixi la seva empremta. Nosaltres hem d’apropar els recursos que els puguin fer sentir bé.

Anem més enllà del paper. Proposem-los transformar objectes d’ús, en obres artístiques.

Jean Dubuffet

Diversifiquem les propostes, fem més volum, presentem diferents formats… experimentem com canvia el resultat.

Passem de pla a volum

“L’infant està acostumat a veure imatges figuratives. Necessiten identificar el que veuen. Els hem d’acompanyar per deslliurar-los del món figuratiu” Mia Martí

Georgia O’Keeffe

OBRIM POSSIBLITATS!  OBRIM-NOS A AUTORS DIFERENTS!