Projecte d’auxiliars de conversa en anglès a les escoles de primària de Castellar del Vallès

Els centres educatius de primària de Castellar del Vallès han incorporat un total de vuit auxiliars de conversa en anglès per donar suport lingüístic a les activitats de les escoles i dinamitzar l’ensenyament-aprenentatge de la llengua anglesa a l’etapa d’educació infantil i primària.

Aquesta és una de les iniciatives previstes al pla d’impuls de la llengua anglesa que promou l’Ajuntament del municipi, que es va iniciar el curs 2016-2017 amb una prova pilot, i que té per objectiu promoure l’ús de l’anglès entre els infants de la vila a través de diferents iniciatives.

Font: Ajuntament de Castellar

La metodologia emprada a cada centre per distribuir les hores assignades varia en funció del seu projecte lingüístic. Alguns les fan servir exclusivament per a l’assignatura d’anglès, d’altres duran a terme també altres iniciatives, com el suport en d’altres matèries en aquest idioma. Per fer-ho, les auxiliars treballaran a l’aula, juntament amb les mestres, facilitant que els infants puguin gaudir i practicar l’anglès, interactuant al màxim possible en els contextos quotidians i acadèmics. A més, augmentaran la incidència de la llengua oral prioritzant les activitats de conversa en grups reduïts. Tot això, amb l’objectiu d’assolir diferents objectius específics, com ara la millora de la competència oral comunicativa dels alumnes, la realització de pràctiques de conversa o el foment de la motivació i l’interès de l’alumnat envers la llengua anglesa.

A banda, els Auxilars de conversa destinen una hora i mitja setmanal a cada centre a formació del professorat, que es concreta en els grups de conversa per mestres, activitat inclosa al Pla de Formació de Zona del CRP de Castellar del Vallès, amb la finalitat de contribuir a la millora de la compètencia lingüística oral en llengua anglesa dels docents.