L’aprofitament del pati com a recurs per a treballar la fauna.

Una de les preocupacions dels centres participants en el seminari era l’aprofitament del pati com a recurs per a treballar la fauna. L’Israel Estopà ens va fer una  xerrada per introduir el tema. Ens va invitar a explorar el nostre pati i veure les possibilitats que en té segons les característiques.

INSTAL·LACIÓ DE CAIXES PER RAT-PENNATS: MUSEU DE GRANOLLERS

PROGRAMA DE SEGUIMENT A TRAVÉS DE L’ICO (Institut Català d’Ornitologia). PROJECTE ORENETES.

INTRODUCCIÓ DE DADES    d’observacions de qualsevol grup de fauna (sobretot ocells, però també papallones, mamífers comuns, rèptils, etc.). Consulta de les observacions dels “jardins” propers a l’escola, etc. ICO. OCELLS DELS JARDINS

HOTELS d’INSECTES: Moltes webs i exemples. Amb una recerca a Google es troben molts exemples.

WEB PER INTRODUIR DADES SOBRE NIUS I PER CONSULTAR ELS NIUS IDENTIFICATS PER ALTRES USUARIS A TOT CATALUNYA. ICO. NIUS.CAT

SEGUIMENT DE PAPALLONES DIURNES. Recursos del Museu de Granollers.

SEGUIMENT DE MICROMAMÍFERS. Requereix d’un esforç important, tant pel que fa a mostreig com per formació. Però molt divertit!

WEB ORNITHO.CAT Introducció i consulta de dades d’observacions de fauna de tot Catalunya, però sobretot d’ocells:

Tenda online de la BOTIGA ORYX. Podeu trobar un extens catàleg de materials relacionats amb fauna i natura en general (llibres, caixes-niu, menjadores d’ocells, hotels d’insectes, càmeres de fototrampeig, etc.). Ideal per consultar què existeix al mercat. A vegades, una mica car..

Referència del llibre que us vaig recomanar La Natura al teu Jardí

• Altres publicacions que us poden interessar i no vam comentar:

–          Desplegable d’ocells (us estalvieu comprar una guia): https://wnature.cat/botiga/125-ocells-de-catalunya/

–          Guia de menjadores i caixes niu amb propostes d’activitats per cicles:

–          Guia senzilla i MOLT COMPLETA I BARATA sobre FAUNA I VEGETACIÓ que pot servir quasi per tot el Vallès, encara que sigui del PARC NATURAL SERVEIX PER QUALSEVOL PATI DEL VALLÈS!